• جمعه / ۳۰ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93083015758
  • خبرنگار : 71263

با وجود استمرار بحران کیسه هوا؛

خودروسازان از پشتیبانی تاکاتا دست نمی‌کشند

با وجودیکه تاکاتا با گسترش تحقیقات مقامات ایمنی آمریکا در مورد کیسه‌های هوای معیوب ساخت این شرکت روبرو است، خودروسازان همچنان از این قطعه ساز ژاپنی پشتیبانی می‌کنند.

با وجودیکه تاکاتا با گسترش تحقیقات مقامات ایمنی آمریکا در مورد کیسه‌های هوای معیوب ساخت این شرکت روبرو است، خودروسازان همچنان از این قطعه ساز ژاپنی پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیو سالیوان، تحلیلگر اتوپسیفیک می‌گوید: فورد موتور، هوندا موتور و جنرال موتورز طی سالیان گذشته با تاکاتا پیرامون امکانات مختلف خودروهای جدید کار کرده‌اند از این رو برای این خودروسازان قطع یکباره ارتباط با تاکاتا و همکاری با یک تامین کننده دیگر اگر غیرممکن نباشد، بدون شک دشوار خواهد بود.

به عنوان مثال کراس اوور جدید Edge فورد سیستم فرمانی دارد که با همکاری تاکاتا طراحی شده است و هفته گذشته، بیل فورد، مدیرعامل این شرکت گفت: این شرکت‌ها رابطه خوبی دارند.

نواقص کیسه‌های هوای تاکاتا منجر به فراخوان حدود هشت میلیون خودرو در آمریکا شده است. این شرکت از سوی مقامات قضایی فدرال برای ارایه اسناد و مدارک مربوط به این نواقص احضاریه دریافت کرده است. مقامات تاکاتا برای ادای توضیحات به سنای آمریکای احضار شده اند و گسترش تحقیقات باعث شده قیمت سهام این شرکت به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از متضرر شدن، از سپتامبر بیش از نیمی کاهش پیدا کند.

این کیسه‌ها در زمان تصادف ممکن است منفجر شده و قطعات فلزی را به صورت ترکش در داخل خودرو پرتاب کنند و تصور می‌شود خطر ترکیدن آنها در مناطق بسیار مرطوب بیشتر است. با اینهمه سازمان ملی ایمنی بزرگراه آمریکا 18 نوامبر در واشنگتن اعلام کرد بدنبال گسترش فراخوان کیسه‌های هوای تاکاتا به خارج از مناطق مرطوب است.

کیسه‌های هوا 39 درصد از کسب و کار تاکاتا به ارزش 220 میلیارد ین (1.9 میلیارد دلار) در سال مالی گذشته بودند. کمربندهای ایمنی حدود یک سوم از فروش این شرکت به میزان 178 میلیارد ین را تشکیل دادند و پس از آن محصولات دیگری مانند چرخ‌های فرمان قرار گرفتند. تاکاتا همچنین در تلاش برای مجهز کردن خودروها به حسگرهای پیشرفته ای است که به راننده در صورت خارج شدن از لاین یا خطر برخورد هشدار می‌دهند.

فورد تنها شرکتی نیست که با تاکاتا برای طراحی امکانات جدید همکاری داشته است. جنرال موتورز و تاکاتا نخستین کیسه‌های هوای قسمت وسط جلوی خودرو را طراحی کردند که از صندلی راننده به کار می‌افتد تا مانع صدمات سر و ستون فقرات شوند. این سیستم در شورولت تراورس 2013، جی ام سی آکادیا و بوئیک انکلیو به کار گرفته شد و به مدل‌های دیگر نیز گسترش پیدا می‌کند.

جیم لنتز، مدیرعامل فعالیت‌های آمریکای شمالی تویوتا ابراز اطمینان کرده تاکاتا همه تلاش خود را برای فراهم کردن جایگزین‌های باکیفیت برای بادکننده‌های کیسه هوا به کار خواهد بست.

این اظهارات و همکاری فورد و جنرال موتورز با تاکاتا نشان می‌دهد این قطعه ساز رابطه محکمی با خودروسازان بیشتر دارد و همکاری اش به هوندا که بزرگترین مشتری و یکی از بزرگ‌ترین سهامدارانش به شمار می‌رود، محدود نیست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هوندا از سال 2008 برای تقریبا 6.2 میلیون خودرو در جهان به منظور ترمیم کیسه‌های هوای تاکاتا فراخوان داده است. این شرکت نایب رییس هوندای آمریکای شمالی را به جلسه کمیته بازرگانی، علوم و حمل و نقل سنا فرستاده که در آن مقامات تاکاتا نیز حاضر خواهند بود تا پاسخگوی سوالات این کمیته در مورد بحران کیسه هوا باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.