• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 93090503520
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رتبه 25 آذربایجان‌شرقی در داشتن کودکان کار و خیابانی

رتبه 25 آذربایجان‌شرقی در داشتن کودکان کار و خیابانی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه این استان رتبه 25 را در خصوص تعداد کودکان کار و خیابانی در کشور داراست، گفت: نباید به این آمار بسنده کرده و خوشحال باشیم، بلکه باید از هم اکنون با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات لازم با شناسایی این کودکان نسبت به ساماندهی و تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه این استان رتبه 25 را در خصوص تعداد کودکان کار و خیابانی در کشور داراست، گفت: نباید به این آمار بسنده کرده و خوشحال باشیم، بلکه باید از هم اکنون با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات لازم با شناسایی این کودکان نسبت به ساماندهی و تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری خیابانی در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان، با بیان اینکه آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سال 84 توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده است، اظهارکرد: در قبال این افراد مسئولیت داریم و باید با برنامه‌ریزی و کمک به سازمان بهزیستی نسبت به ساماندهی این کودکان و خانواده‌های آنان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و زمینه‌سازی برای ورود فعال و تاثیرگذار نهادها دو شرط اساسی برای موفقیت در اجرای برنامه‌های مرتبط با کودکان کار و خیابان است، گفت: در کنار تلاش برای تحقق این دو امر مهم، با همراهی دستگاه‌های ذیربط و سازمان‌های مردم نهاد مجموعه‌ای از اقدامات برای حمایت در حال انجام است.

شبستری، با اعلام اینکه سامانه 123 بهزیستی و 137 شهرداری در استان بصورت شبانه‌روزی آماده دریافت اطلاعات در این خصوص است، گفت: همه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده این‌گونه افراد با شماره‌های مذکور تماس گرفته و به مسئولین ذیربط اطلاع رسانی نمایند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، در خصوص سوء استفاده از کودکان خیابانی نیز گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که این کودکان به شکل سازمان یافته برای فعالیت‌های خاص در خیابان‌ها هستند بنابراین باید آنها را طوری هدایت کنیم که از کودکان سوء استفاده نشود.

وی، از اداره کل بهزیستی و شهرداری تبریز خواست تا پایان سال‌جاری گزارشات مبسوطی را در این خصوص آماده و در کارگروه مذکور ارائه کند.

همچنین به فعالیت برخی مؤسسات خیریه در سطح استان در زمینه تحت پوشش قراردادن افراد نیازمند اشاره کرد و از متولیان این امر خواست تا نسبت به ساماندهی و شناسنامه دار کردن این مؤسسات اقدام کنند.

شبستری در ادامه همچنین، با تاکید بر اهمیت سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: سیاست‌های ابلاغی از طرف معظم له برای ما نقشه راه است و باید عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha