• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93090905011
  • خبرنگار : 71408

«اهالی خیابان یک طرفه» + فیلم

«اهالی خیابان یک طرفه» + فیلم

فیلم مستند‌ «اهالی خیابان یک‌طرفه» به کارگردانی مهدی باقری که زندگی اجتماعی و فرهنگی خیابان تاریخی «30 تیر» را بررسی می‌کند، پنج‌شنبه (13 آذرماه) در جشنواره سینماحقیقت رونمایی می‌شود.

فیلم مستند‌ «اهالی خیابان یک‌طرفه» به کارگردانی مهدی باقری که زندگی اجتماعی و فرهنگی خیابان تاریخی «30 تیر» را بررسی می‌کند، پنج‌شنبه (13 آذرماه) در جشنواره سینماحقیقت رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، فیلم مستند «اهالی خیابان یک‌طرفه» درباره خیابان «قوام‌السلطنه» سابق یا «30 تیر» فعلی است که زندگی اجتماعی و فرهنگی آن خیابان و خیابان‌های اطراف را بررسی می‌کند.

در این فیلم مستند بلند، 6 کاراکتر که در این خیابان زندگی یا کار کرده‌اند درباره‌ی آنها صحبت می‌شود؛ «لوون هفتوان» در خیابان 30 تیر کتاب‌فروش بوده، «دکتر فرهاد خردمند» ساکن آن خیابان و مترجم زبان ایتالیایی است، «مارینا هاشم‌زاده» و مادر ایشان در این خیابان کافه‌دار هستند، «استاد سعید خاک‌نگار مقدم» کاشی‌کار است و کاشی هفت‌رنگ کار می‌کند، «آرا داودیان» پیانیست است و «شاهن بازیل» ساکن آن خیابان بوده و هست و به شغلی مترجمی مشغول است.

«اهالی خیابان یک‌طرفه» که آنونس آن در خبرگزاری ایسنا رونمایی می‌شود و نسخه‌ای از آن را در ذیل خبر می‌بینید، در دو بخش مسابقه سینمای ایران و مسابقه بخش شهر تهران در هشتمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد و اولین نمایش و رونمایی آن، پنج‌شنبه (13 آذرماه)‌ ساعت 22 در سینما «فلسطین» خواهد بود.

عوامل تولید مستند بلند «اهالی خیابان یک‌طرفه» عبارتند از: پژوهش، طراحی و کارگردانی: مهدی باقری، فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: حسن شبانکاره و احمدرضا طایی، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، تدوین: فرحناز شریفی و مهدی باقری، تهیه‌کننده: مهدی باقری، تهیه‌شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

در زیر، آنونس فیلم «اهالی خیابان یک‌طرفه» را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha