• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93091006108
  • منبع : ریاست جمهوری

طیب‌نیا اعلام کرد

ثبات به بازار ارز برمی‌گردد/ مردم هیجانی رفتار کنند، خودشان متضرر می‌شوند

ثبات به بازار ارز برمی‌گردد/ مردم هیجانی رفتار کنند، خودشان متضرر می‌شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نوسان‌های اخیر در بازار ارز، گفت: انتظار ما وضع با ثبات در بازار ارز و سرمایه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نوسان‌های اخیر در بازار ارز، گفت: انتظار ما وضع با ثبات در بازار ارز و سرمایه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی طیب نیا با بیان اینکه در شرایط بنیانی بازار ارز و سرمایه ایران، هیچ تغییر خاصی رخ نداده، اظهار کرد: مردم بدانند در شرایطی که عوامل واقعی تغییر نکرده است نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند.

وی گفت: کسانی که در این شرایط متأثر از عوامل روانی، رفتار می‌کنند با زیان مواجه خواهند شد، همان طور که در گذشته هم شاهد این وضع بودیم، به طوریکه در دوره کوتاه مدت نرخ ارز افزایش می‌یابد و کسانی که در این دوره خرید می‌کنند، قطعا با زیان مواجه و پشیمان می‌شوند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در یک سال اخیر چند بار این موضوع را تجربه کرده‌ایم و مردم ما که این تجربه را داشته‌اند باید از رفتار هیجانی پرهیز کنند، تصریح کرد: تغییرات چند روز اخیر عمدتاً ناشی از برخی هیجانات و عوامل روانی و متأثر از برخی خبرهای منتشره در بازار است.

وی به مردم اطمینان داد که در شرایط بنیانی و واقعی اقتصاد کشور هیچ تغییر خاصی حاصل نشده و این تغییرات گذراست.

طیب نیا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری درباره اقدامات صورت گرفته برای تقویت بازار سرمایه نیز اظهار کرد: اقدامات مثبتی شده و با فعالان بازار سرمایه تماس هایی داشته‌ایم و اشخاص حقوقی و افراد مؤثر بازار سرمایه به خوبی واقفند که نوسانات کوتاه مدت است و ادامه پیدا نمی‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: بنابراین انتظار ما این است که این روند به زودی به انتهای خود برسد و باز شاهد یک روند مثبت و با ثبات در بازار باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۰ ۱۹:۴۳

قصد سياه نماي ندارم ولي اوضاع واقعا بد است در بانک/اداره ومجالس و اتوبوس وهر جاي که فکرش را بکنيد بحث اقتصاد و تورم و بيکاري است و اي کاش آن روز نرسد که ارزش پول کشور همچون کاغذ باطله شود و مجبور باشيم براي خريد يک قرص نان يک گوني پول بپردازيم يا هيزم آتشمان اسکناسهايمان باشد!!