• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93091106528
  • خبرنگار : 71021

هشدار درباره افزایش هزینه‌های سفر به ایران

هشدار درباره افزایش هزینه‌های سفر به ایران

قائم‌مقام جامعه تورگردانان ایران گفت: افزایش هزینه سفر به ایران در حالت هشدار قرار گرفته و اگر این روند ادامه یابد، ایران از بازار رقابت گردشگری خارج می‌شود.

قائم‌مقام جامعه تورگردانان ایران گفت: افزایش هزینه سفر به ایران در حالت هشدار قرار گرفته و اگر این روند ادامه یابد، ایران از بازار رقابت گردشگری خارج می‌شود.

محمدعلی واقفی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا،‌ با یادآوری این‌که متعادل شدن هزینه سفر به ایران در سال گذشته و امسال یکی از دلایل اصلی اقبال گردشگران برای سفر به کشور ما بود‌، اظهار کرد: در این مدت بازار ایران از نظر قیمت قابل مقایسه و رقابت با دیگر بازارهای منطقه شده است و یقینا افزایش نرخ‌ها، ایران از این حالت رقابتی خارج می‌کند.

وی اضافه کرد: هتل‌ها تا سال گذشته تخفیف‌های خوبی می‌دادند، حتا گاهی تا 50 درصد که این تخفیف‌ها روی نرخ سفر مشتری لحاظ می‌شد و هزینه‌ها را پایین می‌آورد‌؛ اما حالا هتل‌ها یا این تخفیف‌ها را کم کرده‌اند و یا کامل برداشته‌اند که این برای ما به عنوان مصرف‌کننده یعنی همان افزایش قیمت.

این تورگردان بیان کرد: البته برخی هتل‌دارها و آژانس‌دارها بررسی کردند و متوجه شدند هتل‌ها نرخ خود را افزایش نداده‌اند‌، بلکه تخفیف‌هایی را کم کرده‌اند که هزینه تمام شده‌ی سفر را کاهش می‌داد. این اتفاق عملا با افزایش نرخ هیچ فرقی ندارد.

او با بیان این‌که گرانی در بخش دستمزد راهنمای تور‌،حمل و نقل و غذا نیز بوجود آمده است‌، افزود: هتل‌ها هنوز نرخ سال 2015 را اعلام نکرده‌اند، امیدواریم آن‌ها پیش از نرخ‌گذاری، نشست مشترکی را با آژانس‌ها به عنوان همکاران‌شان در صنعت گردشگری برگزار کنند تا این مساله حل شود و همه به یک تفاهم برسیم. ما شرایط هتل‌ها را درک می‌کنیم و می‌دانیم آن‌ها مجبورند قیمت‌هایشان را افزایش دهند‌، اما این افزایش نرخ باید معقول و متعادل باشد.

واقفی گفت: دولت می‌تواند با ورود به این بخش و با حمایت کردن و امتیاز دادن به هتل‌ها، مثل اعمال تخفیف‌های بیشتر مالیاتی‌، هتل‌ها را تشویق کند تا قیمت خدمات را کاهش دهند.

او تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها خطرناک است و باید پیش از آن‌که فرصت از دست برود و یا اقبال گردشگران خارجی برای سفر به ایران کم شود‌، درباره‌ی نرخ خدمات به تفاهم برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha