• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 93092012487
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

خسارت ۴۶۰ میلیاردی سد خرسان ۳ به کهگیلویه وبویراحمد

خسارت ۴۶۰ میلیاردی سد خرسان ۳ به کهگیلویه وبویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: احداث سد خرسان 3 به کهگیلویه وبویراحمد 460 میلیارد تومان خسارات وارد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: احداث سد خرسان 3 به کهگیلویه وبویراحمد 460 میلیارد تومان خسارات وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، پژمان نیک اقبالی شامگاه چهارشنبه در نشست کمیته انسجام آب در سد کوثر از توابع شهرستان گچساران افزود: مقوله سد سازی یک امر بسیار بزرگ و مهم است که باید در آن مسائل زیست محیطی و اجتماعی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: سد بالیاب که در استان خوزستان آن را به نام سد سیدون می شناسند اگر در کهگیلویه وبویراحمد مکان احداث آن 20 کیلومتر تغییر کند این سد نیز خواسته استان خوزستان و هم خواسته استان کهگیلویه وبویراحمد را در شهر محروم دیشموک برآورده خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: سد خرسان 3 که ساختارش در استان چهارمحال بختیاری است تمام مخازن آن در استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.

نیک اقبالی عنوان کرد: با تکمیل این سد 16 روستا در استان کهگیلویه وبویراحمد به زیر آب می رود و 1000 هکتار از درختان بلوط منطقه از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: احداث سد خرسان 3 به کهگیلویه وبویراحمد 460 میلیارد تومان خسارات وارد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دو امامزاده در مکانی که این سد احداث می شود به زیر آب خواهد رفت که باید جابه جا شود و در این مکان نیز دو آبشار تاریخی وجود دارد که تخریب و از بین می‌روند.

نیک اقبالی اظهار کرد: برای احداث و راه اندازی سد خرسان 3 باید جمعیت ۶۰۰۰ نفری منطقه به دلیل به زیر آب رفتن روستاهای خود نقل مکان کرده و در جای دیگری مستقر شوند که این نیز مشکلات خاص خود را در پی دارد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد سد خرسان 3 هنوز مجوز زیست محیطی گرفته نشده است، بیان کرد: امیدواریم مسئولان با بررسی مسائل مطرح شده در ساخت سد خرسان 3 تجدید نظر کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: همانگونه که در بخش صنعت نفت به مناطق نفت خیز اعتبارات خاصی از محل درآمدهای نفتی اختصاص داده می شود انتظار می رود 5 درصد از محل درآمد حاصل از آب صرف نگهداری منابع و چشمه های زیرزمینی آبی شود.

نیک اقبالی اضافه کرد: این پیشنهاد با هدف نگهداری از سرچشمه‌ها و حفاظت از آنان و ساماندهی آب‌های زیرزمینی به وزیر نیرو داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha