• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 93100301385
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مشاور رسانه ای رییس جمهور :

تقویت خانه مطبوعات از اهداف مهم دولت است

 تقویت خانه مطبوعات از اهداف مهم دولت است

مشاور رسانه­‌ای رییس جمهور در جمع مدیر مسئولان خبرگزاری­‌ها و نشریات استان خراسان جنوبی تقویت خانه مطبوعات را از اهداف مهم دولت برشمرد.

مشاور رسانه­‌ای رییس جمهور در جمع مدیر مسئولان خبرگزاری­‌ها و نشریات استان خراسان جنوبی تقویت خانه مطبوعات را از اهداف مهم دولت برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا صادق با بیان این‌که دولت بنا دارد شرایط مساوی و عادلانه را برای همه رسانه­‌هایی که تابع قانون هستند فراهم کند، افزود: یکی از نگاه‌هایی که دولت بر آن تاکید دارد، واگذار کردن امور به دست مردم است و عرصه خبر یکی از این زمینه­‌هاست.

وی با تاکید بر این‌که دولت نقش حمایت­‌گر و زمینه ساز برای رسانه­‌ها دارد و باید امنیت شغلی خبرنگاران را تامین کند، اظهار کرد: صاحبان نشریات و امتیاز خبرگزاری باید برای مشکلات بیمه خبرنگاران اقدام کنند و دولت نیز بیمه تکمیلی را ارایه دهد.

مشاور رسانه­‌ای رییس جمهور خاطرنشان کرد: در برخی از استان­‌ها باید توجه به رسانه­‌ها و خبرنگاران بیشتر باشد.

صادق بحث آموزش خبرنگاران را از موارد مورد توجه دولت برشمرد و افزود: دولت ایجاد دانشکده خبر در استان را پیگیری می­‌کند، اما قولی نمی­‌دهیم.

وی یاد آور شد: کلاس­‌ها و دوره­های آموزشی باید از طریق خود استان پیگیری شود و اگر نیاز برای تامین استان باشد، دولت کمک کند.

وی با بیان این‌که برای انتشار آگهی­‌ها رسانه­‌های محلی در اولویت هستند تاکید کرد: دستگاه­‌های اجرایی باید به این امر توجه کنند.

مشاور رسانه­‌ای رییس جمهور تقویت خانه مطبوعات را از اهداف مهم دولت دانست و گفت: در خصوص یارانه نشریات نیز با توجه به شرایط خاص خراسان جنوبی رسانه‌های استانی می‌توانند در راستای افزایش یارانه اقدام کنند.

صادق بر لحاظ معافیت­‌های مالیاتی برای نشریات استانی تاکید کرد و یادآورشد: شاخص­‌هایی که برای پرداخت یارانه مطبوعات گذاشته شده، قابل اصلاح است.

وی پرداخت تسهیلات به اصحاب رسانه با سود مناسب را فقط در چارچوب قوانین بانک­‌ها عنوان کرد و گفت: اگر نشریاتی آهنگ رشد خوبی داشته باشند با پیگیری مسئولان ذیربط در استان­‌ها و استاندار می‌توانند از تسهیلات قابل توجهی بهره مند شوند.

مشاور رسانه­‌ای رییس جمهور خبرنگاران را امین مردم دانست و گفت: این قشر به عنوان زبان چشم و گوش مردم باید مطالب را منتقل کنند.

وی بر ایجاد تعامل دوسویه بین رسانه ها و دولت تاکید کرد و افزود: اگر رسانه­‌ها انتقاد بجا کنند، دولت از آن استفاده می­‌کند و در زمینه امنیت شغلی خبرنگاران نیز دولت به تعهدات خود عمل می­‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha