• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۳ / ۰۶:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93100803522
  • خبرنگار : 71417

دیده‌بان حقوق بشر بحرین: بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق غیرقانونی است

دیده‌بان حقوق بشر بحرین: بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق غیرقانونی است

دیدبان حقوق بشر بحرین، به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق بحرین واکنش نشان داد و در همین حال، جنبش حق نیز در اعتراض به بازداشت وی، بحرینی‌ها را به برگزاری تظاهرات گسترده در همه مناطق فراخواند.

دیدبان حقوق بشر بحرین، به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق بحرین واکنش نشان داد و در همین حال، جنبش حق نیز در اعتراض به بازداشت وی، بحرینی‌ها را به برگزاری تظاهرات گسترده در همه مناطق فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیده بان حقوق بشر بحرین با انتشار بیانیه ای بازداشت شیخ علی سلمان را غیرقابل قبول و اقدامی در جهت محدودسازی فعالیت های سیاسی دانست.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی اخبار البحرین منتشر شد، آمده است: چنین اقدامی، به مثابه حذف مخالفان و بی محتوا کردن فعالیت سیاسی در کشور است.

دیده بان حقوق بشر بحرین، با تاکید بر جایگاه گسترده جمعیت وفاق و شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت در میان مردم بحرین، فراخوانی و بازداشت این معارض بحرینی را با اصول حقوق بشر و قوانین بین المللی به ویژه ماده 19 منشور جهانی حقوق بشر درباره آزادی نشر اطلاعات و اندیشه از طریق رسانه های مختلف، مغایر دانست.

در این بیانیه، از سازمان ملل متحد و دوستان بحرین درخواست شده است به مسئولیت های خود عمل کنند و رژیم حاکم در بحرین را به توقف برخورد های غیرسازنده در قبال رهبران و فعالان سیاسی و حقوقی وادارند.

دیده بان حقوق بشر بحرین، آزادی فوری شیخ علی سلمان و توقف تعرض های رژیم به او را خواستار شد و تنها راه برون رفت این کشور از بحران را گفت و گوی مسالمت آمیز، حل و فصل بحران، تعهد به گفت و گو و به رسمیت شناختن آزادی های عمومی مندرج در قانون اساسی، موازین سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی دانست.

شیخ علی سلمان روز یک‌شنبه به دادستانی کل فراخوانده شد و در همان جا به دستور وزارت کشور بازداشت شد.

خانواده شیخ علی سلمان اعلام کردند که وی در تماس تلفنی کوتاهی ظرف چند ثانیه، گفته که بازداشت شده است.

سایت جمعیت وفاق گزارش داد که شیخ علی سلمان محل بازداشتش را به خانواده خود نگفت و هنگام صحبت ناگهان تماس قطع شد.

جمعیت وفاق شامگاه یک‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ علی سلمان حدود 10 ساعت است که در ساختمان تحقیقات جنایی در بازداشت است.

این جمعیت اعلام کرد که شیخ علی سلمان ساختمان دادستانی کل را ترک نکرده و همچنان در بازداشت وزارت کشور است.

جمعیت وفاق هشدار داد که اقدام علیه شیخ علی سلمان ماجراجویی خطرناک و حساب نشده ای است که صحنه سیاسی و امنیتی بحرین را پیچیده می کند.

این جمعیت بر ضرورت آزادی فوری شیخ علی سلمان تأکید کرد.

در همین حال، جنبش حق در اعتراض به بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق بحرین، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات گسترده در همه مناطق فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش حق بازداشت شیخ علی سلمان را اقدامی تروریستی توصیف کرد و آزادی فوری وی را خواستار شد.

جنبش حق تأکید کرد: سرکوب تحصن کنندگان و تظاهرات مردم در همبستگی با شیخ علی سلمان، مردم را نمی ترساند بلکه بر اصرار آنان برای تظاهرات و اعلام همبستگی با وی بیشتر می کند.

جنبش حق همچنین از همه گروه های انقلابی و معارض بحرینی خواست، با اعلام همبستگی و انجام فعالیت‌های مختلف در حمایت از شیخ علی سلمان، تظاهرات گسترده ای را برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، پس از آن که جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین جمعیت شیعه مخالف این کشور کنفرانس سراسری خود را برگزار و بار دیگر علی سلمان را در سمت دبیرکلی این جمعیت به مدت چهار سال ابقا کرد، روز یک‌شنبه علی سلمان به وزارت کشور بحرین احضار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha