• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93100804045
  • خبرنگار : 71516

تحصن اعضای جمعیت الوفاق بحرین در اعتراض به بازداشت علی سلمان/فراخوان برای برگزاری تظاهرات

تحصن اعضای جمعیت الوفاق بحرین در اعتراض به بازداشت علی سلمان/فراخوان برای برگزاری تظاهرات

رهبران و اعضای جمعیت الوفاق بحرین در اعتراض به بازداشت دبیرکل این جمعیت در مقر اصلی جمعیت الوفاق تحصن کردند.

رهبران و اعضای جمعیت الوفاق بحرین در اعتراض به بازداشت دبیرکل این جمعیت در مقر اصلی جمعیت الوفاق تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، رهبران جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور و اعضای شورای این جمعیت، هیات داوران، کمیته‌ها و مسئولان حقوقی الوفاق در اعتراض به بازداشت علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، امروز (دوشنبه) در مقر اصلی جمعیت الوفاق در منطقه "البلاد القدیم" تحصن و ضمن اعلام همبستگی با علی سلمان بازداشت وی را محکوم کردند.

همچنین گروه‌های مخالف بحرینی در بیانیه‌ای اعلام کردند که بازداشت علی سلمان اقدامی برای هدف قرار دادن صلح داخلی و ثبات اجتماعی در بحرین است.

در این بیانیه آمده است: این اقدام از بین برنده فعالیت سیاسی در بحرین و بازگرداندن چرخه تاریخ به قبل از تصویب منشور همکاری ملی در سال 2001 و روی کار آمدن دوباره قانون تدابیر امنیتی کشور می‌شود.

این مخالفان همچنین در نشست امروز خود خواهان آزادی فوری و غیرمشروط دبیرکل جمعیت الوفاق شدند و اعلام کردند که نشست‌های آن‌ها برای پیگیری اوضاع همچنان ادامه دارد.

روحانیون شیعه بحرینی نیز امروز در اعتراض به بازداشت علی سلمان در منامه تحصن کرده و نسبت به ادامه حماقت‌های نسنجیده نظام در هدف قرار دادن شخصیت‌های دینی و سیاسی هشدار دادند.

روحانیون بحرینی همچنین نسبت به عواقب وخیم بازداشت علی سلمان هشدار دادند انجمن خانواده‌های شهدا نیز اعلام کردند که بازداشت علی سلمان اقدامی است که موجب وخامت اوضاع می‌شود.

در بیانیه‌ این انجمن آمده است: این برخوردها نشان دهنده ناتوانی نظام در برآوردن خواسته‌های آزادگان کشور است.

انجمن خانواده‌های شهدا همچنین از تمامی بحرینی‌ها خواست تا برای محکوم کردن بازداشت علی سلمان دست به تظاهرات گسترده بزنند.

همچنین ائتلاف 14 فوریه در بحرین از تمامی مردم این کشور خواست برای اعلام خشم خود از بازداشت شیخ علی سلمان در شهرک البلاد القدیم زادگاه وی تظاهرات کنند.

سایت این ائتلاف افزود: این اقدام یک تلاش حماقت‌گرانه بوده و ما از تمامی گروه‌ها می‌خواهیم در این تظاهرات شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha