• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 93101005652
  • خبرنگار : 71060

امضای توافقنامه وزیر ارتباطات ایران با ترکیه

توافقنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور ایران و ترکیه از فردا پس از تلاش 11 ساله اجرایی خواهد شد.

توافقنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور ایران و ترکیه از فردا پس از تلاش 11 ساله اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود واعظی عصر امروز به امضای توافقنامه‌ای با وزیر صنعت ترکیه پرداخت و در حاشیه مراسم امضای این توافق نامه اظهار کرد: در این جلسات روابط دو کشور از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مهمترین موضوعی که به آن پرداخته شد اجرای تفاهمنامه تجارت ترجیحی پس از 11 سال است که بر این اساس 147 قلم کالا از طریق ترکیه و 125 قلم از سوی ایران مورد توجه قرار می‌گیرد و در سال‌های آتی این رقم به تدریج افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات همچنین به انجام مذاکراتی درباره تنظیم روابط بانکی دو کشور، تنظیم روابط گمرکی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی دو کشور اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: حجم روابط تجاری دو کشور تا سال 2015 به 30 میلیارد دلار برسد.

واعظی همچنین یادآور شد: تنها کشوری که ایران با آن به تشکیل کابینه مشترک خواهد پرداخت و در قالب این کابینه روسای جمهوری دو کشور به همراه تعدادی از وزیران حضور خواهند داشت کشور ترکیه است.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر توافق نامه‌ای که به امضا رسیده کمیته های مشترکی از سوی دو کشور به پیگیری موضوعات مختلف خواهند پرداخت.

وزیر صنعت ترکیه نیز در این مراسم اظهار کرد:‌ از اول ژانویه توافق نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور اجرا خواهد شد که این موضوع می تواند سرآغاز خوبی برای اجرایی شدن اهداف مدنظر روسای جمهور دو کشور باشد.

وی در عین حال به مذاکراتی که پیش از این با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان داشته اشاره کرد و افزود: قرار بر آن است که از این پس موضوعاتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت مرتبط است به طور سه ماه یکبار مورد مذاکره قرار گیرد.

وی در خصوص توافق نامه تجارت ترجیحی نیز اظهار کرد: این توافق نامه مانند فرزندی تازه متولد است که دو دولت تمام تلاش خود را برای حراست از آن به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha