• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93101306712
  • منبع : شهرداری تهران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

تعیین تکلیف پارک پردیسان روی میز رئیس جمهور!

تعیین تکلیف پارک پردیسان روی میز رئیس جمهور!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: با وجود موافقت سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران، معاونت حقوقی ریاست جمهوری مخالفت خود را اعلام کرده است . از دولت درخواست می شود با صدور مجوز بهره برداری از این بوستان توسط شهرداری موافقت کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: با وجود موافقت سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران، معاونت حقوقی ریاست جمهوری مخالفت خود را اعلام کرده است . از دولت درخواست می شود با صدور مجوز بهره برداری از این بوستان توسط شهرداری موافقت کند.

به گزارش سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رحمت الله حافظی از برگزاری جلسه مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران خبر داد و گفت: در این جلسه درباره اقدامات انجام شده از برنامه 5 ساله دوم این سازمان و مسایل بودجه ای موارد مطرح و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برخی از اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان قابل تقدیر است، افزود: پس از تلاش های بسیار مقرر شد، 100 درصد بوستان ولایت فضای سبز باقی بماند و 25 درصدی که قرار بود به منطقه مسکونی تبدیل شود نیز با بازنگری مجدد در پهنه G قرار گرفت. شهرداری تهران باید در اجرایی شدن این امر اقدام کند چراکه در غیر اینصورت با واکنش سخت شورا مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درختان و گیاهان پارک پردیسان در حال نابودی است، تصریح کرد: با وجود اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به واگذاری این پارک به شهرداری تهران با حفظ مالکیت آن موافقت کرده اما معاونت حقوقی ریاست جمهوری مخالفت خود را اعلام کرده است . به دلیل اهمیت موضوع از رئیس جمهور درخواست می شود با صدور مجوز بهره برداری از این بوستان توسط شهرداری موافقت کند تا شهرداری تهران با استفاده از منابع خود نسبت به توسعه فضای سبز بوستان اقدام شود تا فضا برای استفاده بهینه در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران همچنین گفت: در تعاملی که با نیروهای مسلح و بنیاد مستضعفان صورت گرفته، هزار هکتار از اراضی شمالی شهر تهران در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت تا به فضای سبز تبدیل شود این گام برای کنترل آلودگی هوا بسیار موثر است.

حافظی بااشاره به اینکه شهرداری تهران تمامی آبیاری فضای سبز را با آب غیر شرب انجام می دهد، تاکید کرد: در برخی از کلان شهرها حداقل 10 درصد از آبیاری فضای سبز با آب شرب و لوله کشی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برخی از باغات شهر تهران در طرح تفصیلی در پهنه مسکونی قرار گرفته است،افزود: از وزیر راه و شهرسازی درخواست شد تا نسبت به بازنگری پهنه این باغات اقدام شود تا این اقدام مانع از دخل و تصرف در کاربری باغات شود شهرداری تهران نیز مکلف است در نگهداری از باغات شهر و تامین آب مورد نیاز به مالکان کمک کند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، حافظی همچنین تصریح کرد: در صورتی که مالک باغات به هر دلیلی توان نگهداری باغات را نداشته باشد، شهرداری تهران مکلف به خرید باغ شده و منابع این اقدام در بودجه سنواتی دیده شده است. همچنین پیشنهاد شد برای ایجاد انگیزه در صورت تمایل مالکان، باغات شهر تبدیل به مکان تفرجگاهی شود تا شهروندان از فضای این باغات استفاده کنند و مالکان نیز بتوانند بخشی از هزینه نگهداشت را تامین کنند.

وی در ادامه درباره اقدامات سازمان پارکها و فضای سبز گفت: این سازمان در جلساتی که با سازمان آب و فاضلاب تهران داشت در راستای کمبود آب شرب مورد نیاز شهر در توافقی 10 حلقه چاه مخصوص فضای سبز را در اختیار آب و فاضلاب سازمان قرار داد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل استقبال شهروندان از نهضت درختکاری، این طرح مجدد فعال خواهد شد، تصریح کرد: شهروندان می توانند با شماره های 1888 و 137 تماس گرفته و ضمن ثبت درخواستشان درخت مورد نظر خود را به صورت رایگان دریافت کنند. همچنین مقرر شد در 120 بوستان شهر تهران قواره های 20 تا 30 مترمربعی را در اختیار شهروندان برای کاشت سبزی یا گیاه مورد نیازشان قرار دهند .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه هزار اصله درخت چنار 10 تا 15 ساله حدفاصل راه اهن تا محمودیه(پارک وی) کاشته خواهد شد، تصریح کرد: این درختان از خارج استان تهران تامین خواهند شد .

در این جلسه دکتر شیبانی، مهندس حقانی و مشاوران کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha