• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93101508244
  • خبرنگار : 71411

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد

صدور قرار مجرمیت برای بابک زنجانی

صدور قرار مجرمیت برای بابک زنجانی

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده بابک زنجانی برای سه نفر قرار مجرمیت صادر شده و اکنون در رابطه با این پرونده 6 نفر بازداشت هستند.

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده بابک زنجانی برای سه نفر قرار مجرمیت صادر شده و اکنون در رابطه با این پرونده 6 نفر بازداشت هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا برای بابک زنجانی کیفرخواست صادر شده است یا خیر و اگر صادر شده دادگاه چه زمانی برگزار می‌شود؟ گفت: طبق آخرین خبری که از بازپرس پرونده گرفتم برای سه نفر از متهمین این پرونده قرار مجرمیت صادر شده و به دلیل اینکه این پرونده بیش از سه چهار متهم دارد تا الان فعلا برای سه نفر از آنها قرار مجرمیت صادر شده و اگر دادستان قرار مجرمیت را تایید کرد سپس کیفرخواست صادر می‌شود، اما تاکنون کیفرخواستی صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تا الان در رابطه با این پرونده شش نفر در بازداشت هستند و بقیه با تبدیل قرار آزادند، اما از بیش از 50 نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق شده است.

وی بیان کرد: اموالی در خارج و داخل شناسایی شده و بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این اموال باید شناسایی و تقویم شود و در اختیار شرکت نفت قرار گیرد. اموالی که شناسایی و کارشناسی شده به متهم و وکیل وی ابلاغ شده و آنها اعتراض کردند و اعتراض آنها به هیات سه نفره رفته است.

محسنی اژه‌ای افزود: در رابطه با ردیابی اموال توفیقات خوبی پیدا کردیم. این اموال شناسایی شده و اگر بخواهیم به حساب ریالی، دلار و یوروی امروز حساب کنیم تکاپوی بدهی‌ها را نمی‌دهد، اما ردیابی کردند که وجوه به کجا رفته است. البته بخشی از پول نامشخص است که آیا به صورت نقد در داخل یا خارج وجود دارد یا خیر که البته در داخل بودن آن امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: بازپرس پرونده گفته است متهم صداقت کافی ندارد و هر مقدار اطلاعات بتوانیم بر اساس شناسایی اموال به دست آوریم متهم ناگریز قبول می‌کند. همچنین بازپرس پرونده گفته که برای بابک زنجانی بیش از 2 هزار صفحه قرار مجرمیت صادر شده که باید دادستان آن را با دقت بخواند و اگر بپذیرد کیفرخواست صادر می‌شود؛ لذا مشخص نیست که دادگاه چه وقت برگزار می‌شود، اما تلاش قوه قضاییه این بوده و هست که پرونده با دقت توام با عدالت رسیدگی شود و مهم این بوده که بتوان اموال را شناسایی کرد تا به بیت‌المال بازگردد. در این رابطه سیستم اطلاعاتی و دولت نیز کمک کردند و قوه قضاییه به جد تلاش‌هایی را انجام داده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: یکی از مسائلی که در آن موقع علیه قوه قضاییه حرف زدند این بود که چرا متهم را دستگیر کردند؟ حال شما فکر کنید اگر متهم دستگیر نمی‌شد چه وضعیتی بود. البته باید گفت که در برخی از روزهای تعطیل بازپرس و مجموعه‌ای که مسئول این کار بودند تلاش می‌کردند. امیدواریم هر چه زودتر کیفرخواست صادر و دادگاه تعیین وقت شود.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha