• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93102111692
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرپرست میراث‌فرهنگی سمنان:

به تنهایی قادر به حفظ میراث فرهنگی نیستیم‌

ایسنا/سمنان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به تنهایی قادر به حفظ مجموعه گسترده میراث نیست، گفت: حفظ بافت و بناهای تاریخی سمنان، به مشارکت عمومی نیاز دارد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به تنهایی قادر به حفظ مجموعه گسترده میراث نیست، گفت: حفظ بافت و بناهای تاریخی سمنان، به مشارکت عمومی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، «آرزو گلکار» در اولین همایش دوستداران میراث فرهنگی شهر سمنان که با حضور فرماندار، شهردار، سرپرست میراث فرهنگی شهرستان، اعضای شورای شهر، اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و جمعی از مردم شهرستان سمنان برگزار شد، گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی زمینه‌ساز توسعه‌ی گردشگری است.

وی با اشاره به نیاز به رشد گردشگری در کشور، اظهار کرد: در آینده‌ی نزدیک استان‌هایی که میراث فرهنگی خود را حفظ کرده باشند، گوی سبقت را در گردشگری از دیگران می‌ربایند.

وی با تاکید بر حفاظت از میراث فرهنگی شهر سمنان، گفت: شهرستان سمنان از نظر آثار تاریخی غنی است و متأسفانه در سال‌های گذشته این مهم نادیده گرفته شده است.

گلکار با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به تنهایی قادر به حفظ مجموعه گسترده میراث نیست، گفت: حفظ بافت و بناهای تاریخی سمنان نیاز به مشارکت عمومی دارد.

سرپرست اداره‌ی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان، کاشی‌کاری ایوان شرقی و بندکشی مسجد امام، مرمت نقاشی‌های زیر گنبدخانه مسجد امام، مرمت تیمچه ناسار، نماسازی دیوار کهنه دژ، مشارکت در مرمت حجره‌های بازار و ... را از جمله فعالیت‌های مرمتی انجام شده در یکسال اخیر در شهر سمنان و توسط این اداره عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان نیز با تأکید بر حفظ میراث فرهنگی و امانتداری میراث گذشتگان، گفت: شاید میراث خوبی برای نسل آینده نداشته باشیم اما حداقل می‌توانیم میراث‌دار خوبی باشیم.

«امیرعلی عموزاده» حفظ و گسترش میراث معنوی سمنان را خواستار شد و افزود: زبان، سنت‌ها و آئین‌های نیک گذشتگان نباید فراموش شود.

وی با تقدیر از برگزاری «همایش دوستداران میراث فرهنگی شهر سمنان»، برگزاری این همایش را در احیای میراث معنوی و فرهنگی موثر دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha