• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93102312594
  • خبرنگار : 71368

پیشنهاد به شهرداری برای خرید خانه "ثابت پاسال"

پیشنهاد به شهرداری برای خرید خانه "ثابت پاسال"

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در تذکر امروز شورای شهر، از شهرداری خواست تا نسبت به خرید "خانه ثابت پاسال" اقدام کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در تذکر امروز شورای شهر، از شهرداری خواست تا نسبت به خرید "خانه ثابت پاسال" اقدام کند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حقانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه متاسفانه با خبر شده‌ایم که خانه ثابت پاسال که به عنوان یک سرمایه ملی است، دستور نقشه گرفته و قرار است مرکز تجاری هشت طبقه‌ای در خیابان "ناهید" ساخته شود و جای سوال است که آیا این محل از لحاظ وضعیت ترافیکی چه ویژگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که به شهرداری دستور داده شود نسبت به خریداری کردن این ملک اقدام کند گفت: این ملک می‌تواند به قطب گردشگری تهران بدل شود و شهرداری می‌تواند با خرید این ملک آن را به پایتخت نشینان هدیه کند.

وی همچنین با بیان اینکه قرار است معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تا پایان سال به تعداد هر شهروند تهرانی یک درخت بکارد، گفت: اگر این 10 میلیون درخت کاشته شود در این دو ماه باقی مانده سال کار عظیمی صورت گرفته اما به گونه‌های درختان نیز توجه شود تا به مانند سالهای قبل لطماتی وارد نشود.

شاکری: ساختمان‌های مشابهی همچون علاء الدین در سطح پایتخت وجود دارد

همچنین اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر با اشاره به تخریب طبقه هفتم علاء الدین گفت: ساختمان‌های مشابهی به مانند ساختمان علاء الدین در سطح پایتخت وجود دارد که باید برای آنها نیز چاره‌ای اندیشید.

وی در مورد ممنوع بودن پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد گفت: متاسفانه پروازهای شبانه دوباره از سر گرفته شده است که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: این مسئله با مسئولان فرودگاه مهرآباد در میان گذاشته شده و آنها اعلام کرده‌اند که تنها پروازهای استثنایی در هنگامه شب در فرودگاه مهرآباد انجام می‌گیرد.

همچنین الهه راستگو با اشاره به مصوبه سال 86 شورای شهر گفت: بر اساس این مصوبه، مقرر شد که کلیه پروژه‌های شهرداری پیش از اجرا دارای پیوست مطالعات توجیهی، اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و ... داشته باشد و حتی در این زمینه کمیسیونی در شورای شهر تهران ایجاد شود تا قبل از ساخت پروژه‌ها به این مسائل رسیدگی شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی با طرح این سوال که تا چه زمان باید آزمون و خطا در ساخت پروژه‌های شهری انجام گیرد، گفت: متاسفانه پروژه‌های میلیاردی بدون در نظر گرفتن مطالعات لازم ساخته می‌شود و بعدا مشکلاتی را ایجاد می کند.

همچنین مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری معابر شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز سالگرد ملاقات اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری است گفت: شش عنصر باید در افزایش نظارت و حمایت شورا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سامانه اطلاعاتی مستقلی در شورا وجود ندارد گفت: همچنین مکانیزمی برای گزارش گیری شورایاری‌ها وجود ندارد و مکانیزمی برای گزارش از ذیحسابان نیست و همچنین مدلی برای بازدید نقطه‌ای نداریم و در این میان شهرداری نظام نامه و آیین نامه‌ها را اجرا نمی‌کند و برای پایش مکانیزم مشخصی ندارد.

مجتبی شاکری با بیان اینکه تا این شش عنصر اصلاح نشود برنامه‌های اجرا شده در سال 93 و 94 به مانند راه رفتن در تاریکی است گفت: 690 پروژه در شهرداری انجام شده است و جای سوال است که آیا نیازسنجی، ظرفیت سنجی و پیوستن‌های فرهنگی انجام شده است.

ادامه دارد

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha