• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93110200946
  • خبرنگار : 71063

علیرضا قربانی با «شهرزاد» روی صحنه رفت

علیرضا قربانی با «شهرزاد» روی صحنه رفت

علیرضا قربانی کنسرت «شهرزاد» را با اجرای آثار فردین خلعتبری روی صحنه برد.

علیرضا قربانی کنسرت «شهرزاد» را با اجرای آثار فردین خلعتبری روی صحنه برد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در کنسرت «شهرزاد» که از اول تا سوم بهمن‌ماه در برج میلاد تهران اجرا می‌شود، آثاری از فردین خلعتبری و همچنین بهنام ابوالقاسم روی صحنه نواخته خواهند شد.

در نخستین شب این کنسرت (چهارشنبه، اول بهمن‌ماه)، قطعات «شب دهم»، «باران اگر ببارد»، «کنار تو هستم»، «ای باران»،‌ «عاشقی» و «زندگی» در بخش اول و همچنین قطعاتی مانند «شهرزاد»، «نرو»، «اهل جنون»، «پیمان‌شکن» و «مدار صفر درجه» در بخش دوم اجرا شدند.

همچنین یک بخش بداهه‌نوازی توسط سامان صمیمی (کمانچه) با آواز علیرضا قربانی علاوه بر قطعات بخش نخست، اجرا شد.

رونمایی از «ذاستا»

اجرای این کنسرت توسط آنسامبل «ذاستا»، به‌نوعی رونمایی از آن نیز بود که چندماهی است توسط خلعتبری شکل گرفته است.

اعضای «ذاستا» عبارتند از: بهنام ابوالقاسم (پیانو، آکاردئون و سرپرست ذاستا)، پدرام فریوسفی (ویلن)، پویا سرایی (سنتور)، سامان صمیمی (سولیست کمانچه)، روزبه اسفندارمز (کلارینت باس و کلارینت)، آتنا اشتیاقی (کنترباس و ویلنسل)، سایوری شفیعی (کلارینت)، شایان ریاحی (پرکاشن)، پریسا پیرزاده (ویولا) و شقایق صادقیان (فلوت).

برادری خلعتبری با قربانی

با پایان یافتن قطعات از پیش تعیین‌شده برای اجرای در کنسرت «شهرزاد»، خلعتبری روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: علیرضا قربانی چندبار پشت میکرفون، من را برادر خطاب کرده، ولی من هیچ‌وقت این کار را نتوانستم انجام دهم؛ اما حالا می‌گویم «برادرم علیرضا قربانی».

این آهنگساز ادامه داد: اگر من درباره‌ی آثار «ذاستا» صحبت کنم، نمی‌توانم احساساتم را کنترل کنم؛ ما با هم زندگی می‌کنیم و نتیجه‌ی آن به موسیقی تبدیل می‌شود. بدانید هر لحظه‌ای که موسیقی می‌سازم، همه‌ی شما بالای سر من هستید.

وی در ادامه از بهنام ابوالقاسم و مهیار علیزاده به‌عنوان دو آهنگساز نام برد و درباره‌ی قطعه‌ی «ارغوان» ساخته‌ی علیزاده، گفت: من شک نداشتم که شما اجرای اثری را از «علیرضا» درخواست می‌کنید که البته مال من نیست، اما آن را دوست دارم و چون دوستش دارم، مال من هم هست؛ آهنگساز آن اثر، مهیار علیزاده، امشب در سالن است.

برخی صحبت‌ها به‌صلاح موسیقی نیست

خلعتبری همچنین تصریح کرد: در روزگاری هستیم که متأسفانه موزیسین‌ها و متخصصان حوزه‌ی هنر، خیلی درباره‌ی یکدیگر حرف می‌زنند و این حرف‌ها به‌صلاح موسیقی نیست و یک «پیچ ناخالصی» از هنر دارد.

او افزود: نسل‌های مختلف موسیقی باید نسل پیشین خود را ببینند و این‌طور هم نباشد که هر نسلی، نسل پیش از خود را ستایش کند. ما لازم داریم که نسل بعد از خود را هم ستایش کنیم، ستایش از روی مهر و اندکی خضوع که در هنر، آن را لازم داریم.

این آهنگساز سپس اعلام کرد که امشب «ذاستا» قطعه‌ی موسیقی «ارغوان» را می‌نوازد و از قربانی خواست تا پشت میکروفن بیاید و به این ترتیب، کنسرت «شهرزاد» با اجرای «ارغوان» در نیمه‌شب به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha