• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93110401872
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله نوری‌همدانی:

جوانان غربی با شناخت اسلام ناب هرگز اسیر توطئه‌ها نخواهند شد

جوانان غربی با شناخت اسلام ناب هرگز اسیر توطئه‌ها نخواهند شد

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: اگر ملت‌ها اسلام ناب را از سرچشمه بشناسند دیگر فریب مدعیان دروغین و توطئه‌گران اسلام‌ستیز را نخواهند خورد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: اگر ملت‌ها اسلام ناب را از سرچشمه بشناسند دیگر فریب مدعیان دروغین و توطئه‌گران اسلام‌ستیز را نخواهند خورد.

به گزارش خبرگزاری ددانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب برادر و خواهر شهرستان بناب و لامرد اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام، جریان‌های تکفیری، داعش، سلفی‌ها، ‌وهابیت و بوکوحرام را برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام حمایت و تجهیز می‌کند.

وی انگیزه دشمنان از این توطئه‌ها را جلوگیری از شناخت و گسترش اسلام ناب در جهان عنوان کرد و گفت: آنها می‌دانند که اگر معارف ناب اسلامی در جهان به درستی معرفی شود دیگر جایی برای زیاده خواهی‌ها و چپاول ملت‌ها باقی نمی‌ماند از این رو تلاش می‌کنند تا ملت‌های دنیا را از اسلام بترسانند تا هیچ‌گاه به سراغ آن نیایند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: همان‌گونه که ایشان فرمودند باید اسلام را از سرچشمه شناخت در غیر این صورت در دام امثال وهابیت و داعش خواهند افتاد که مدعی اسلام هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر این‌که «در شرایط کنونی، دنیا شدیدا نیاز به عالمانی دارد که آگاه، هوشیار، آگاهی بخش و مبارز باشند» گفت: پرورش چنین افرادی در مقابل آن جریان‌های انحرافی بسیار ضروری است.

وی اظهار کرد: قرآن «نفر» یعنی کوچ کردن را برای دو گروه واجب می‌داند«فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ»؛ یکی عده‌ای که برای شناخت اسلام باید از هر طایفه‌ای کوچ کنند و پس از تحصیل بازگردند و آن را به دیگران نیز بشناسانند؛ این کار وظیفه طلاب است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه«انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»گفت: همچنین زمانی که دشمن به ما حمله کرده و تهدید می‌کند نیزعده‌ای جهادگر و بسیجی باید برای مقابله با آنان به مرزها کوچ کنند و جلوی دشمن را بگیرند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم این دو گروه را حافظان اسلام خواند و افزود: برخی این توفیق را داشته‌اند که در هر دو عرصه وارد شوند یعنی همانند شیخ مفیدها و شیخ طوسی‌ها در میدان جنگ نرم مجاهدت کرده و در شرایط لازم همچون مالک اشترها به میدان جنگ سخت وارد شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha