• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93110603205
  • منبع : نمایندگی سمنان

با افتتاح شبکه آبیاری زهکشی دامغان صورت می گیرد؛

مشروب شدن 960 هکتار از اراضی پایین دست سد شاهچراغی دامغان

مشروب شدن 960 هکتار از اراضی پایین دست سد شاهچراغی دامغان

ایسنا/سمنان مدیر طرح‌های اجرایی توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: همزمان با دهه فجر امسال و با افتتاح شبکه آبیاری زهکشی دامغان، امکان مشروب شدن اراضی پایین دست سد شهید شاهچراغی دامغان فراهم می‌شود.

مدیر طرح‌های اجرایی توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: همزمان با دهه فجر امسال و با افتتاح شبکه آبیاری زهکشی دامغان، امکان مشروب شدن اراضی پایین دست سد شهید شاهچراغی دامغان فراهم می‌شود.

حسن خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با اشاره به برخی اهداف اجرای این طرح افزود: بهبود آبیاری بالغ بر 960 هکتار از اراضی پایین دست سد شهید شاهچراغی دامغان با بهره‌برداری از این شبکه عملی می‌شود.

وی هم‌چنین به برخی اعتبارات هزینه شده برای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون 110 میلیارد ریال برای اجرای این طرح تخصیص داده و هزینه شده است.

خیرخواه در خصوص برخی ویژگی‌های این شبکه آبیاری زهکشی به ایسنا گفت: این شبکه شامل 13 کیلومتر زهکشی و دایک حفاظتی و 26 کیلومتر کانال بتنی مسلح است.

مدیر طرح‌های اجرایی توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: این شبکه با خط انتقالGRP به طول 4.5 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که همزمان با دهه فجر امسال دو طرح بزرگ در حوزه آب منطقه‌ای در شرق استان به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: علاوه بر پروژه افتتاح شبکه آبیاری زهکشی دامغان، بهمن ماه جاری، سد بزرگ مجن در شهرستان شاهرود که عملیات ساخت بدنه آن به پایان رسیده است نیز آبگیری می‌شود.

مدیر طرح‌های اجرایی توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان این‌که گنجایش مخزن سد مجن بالغ بر 5 میلیون مترمکعب در تراز نرمال است، افزود: با بهره‌برداری از این سد بخش مهمی از مشکلات کم آبی در شرق استان مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای این پروژه، گفت: تاکنون بیش از 170 میلیارد ریال برای احداث و راه‌اندازی این سد، هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha