• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93111609247
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

وزیر اطلاعات: حفظ انقلاب با تهمت و تخریب ممکن نیست

وزیر اطلاعات: حفظ انقلاب با تهمت و تخریب ممکن نیست

وزیر اطلاعات گفت: انقلابی که برای اجرای احکام به وجود آمده حفظش از طریق شرع مقدس امکان پذیر است، نه با تهمت و تخریب .

وزیر اطلاعات گفت: انقلابی که برای اجرای احکام به وجود آمده حفظش از طریق شرع مقدس امکان پذیر است، نه با تهمت و تخریب .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت الاسلام علوی در مراسم نکوداشت پیشگامان انقلاب و آئین رونمایی از کتاب روزشمار انقلاب اسلامی که در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی که برای اجرای احکام و احیای شرح مقدس به وجود آمده، حفظش با زیرپا گذاشتن احکام امکان پذیر نیست. اما متاسفانه امروز شاهدیم که برخی به راحتی با دروغ و تهمت دست به تخریب می‌زنند، در حالی که انقلاب با تخریب و تهمت حفظ نخواهد شد، بلکه انقلاب با اخلاق، انسانیت و کرامت انسانی حفظ می‌شود.

وزیر اطلاعات با تبریک دهه فجر تصریح کرد: از عزیزان و پیشگامان انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم، اما جایگاه ایثارگران و شهیدان در این میان خالی است.

وی با تاکید بر این که نگاه به تاریخ و ثبت آن یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه کوتاهی کنیم کم لطفی کرده‌ایم، چرا که تشخیص راه درست در آینده مبتنی بر کسب تجربه از سرمشق های تاریخی است تا در این راه از لغزش ها معصون بمانیم.

علوی با اشاره به انتشار دو جلد از کتاب روزشمار انقلاب عنوان کرد: ثبت رشادت‌ها و مقاومت‌ها و پایمردی‌های پیشگامان انقلاب ضرورت است، در شرایط فعلی مقاومت فجر آفرینان به بار نشسته که ثمره تلاش‌هایی است که جز با مقاومت امکان پذیر نبود.

وی با تاکید بر این‌که نقطه ناامیدی نقطه یاری خداست، افزود: امام راحل نیز با الگوگیری از انبیاء الهی حرکت خویش را از نقطه ناامیدی آغاز کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به واقعه 25 شوال و حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه عنوان کرد: برخی نزد امام می رفتند و با انتقاد از وی به ایشان می‌گفتند تا کی می‌توان با مشت خاکی علیه رژیم پهلوی جنگید.

علوی با تاکید بر این‌که ما مامور به تکلیفیم نه مامور به نتیجه، عنوان کرد: وقتی کسی به تکلیف فکر می‌کند و نتیجه آن را به اراده خدا واگذار می‌کند قطعا در میدان پیروز خواهد بود و این همان اقدامی است که امام راحل انجام داد.

وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت های امام در سال 1342 تا سال‌های 1356و 1357 ادامه داد: در این دو مرحله یاس و ناامیدی در فضا حاکم بود اما امام دست به حرکت زدند و مرجعیت متکثر را به وحدت دعوت کردند.

وی ادامه داد: در آن زمان بازاری‌ها به فرهنگ روی آورده و روحانیان از آنجا که سیاست‌مداران از آنان به عنوان ابزار استفاده می‌کردند مایوس بودند، در دانشگاه نیز گرایش‌های لیبرالی و مارکسیستی حاکم بود و تنها راه مبارزه با امپریالیست را سوسیالیست می دانستند، امام حرکت خود را در چنین فضایی آغاز کردند.

وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که انقلاب ایران در نقطه یاس یعنی سال 56 آغاز شد، خاطرنشان کرد: نهضت امام با مبارزه و پایمردی ایشان به نتیجه رسید.

گفتنی است در ادامه این مراسم موزه عبرت ایران توسط وزیر اطلاعات افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha