• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93111709562
  • خبرنگار : 71431

دستگیری کف‌زن حرفه‌ای برای هشتمین بار

دستگیری کف‌زن حرفه‌ای برای هشتمین بار

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مجرم سابقه دار طایفه فیوج برای هشتمین بار خبر داد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مجرم سابقه دار طایفه فیوج برای هشتمین بار خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تاریخ پنجم آذرماه امسال مأموران کلانتری 176 حسن آباد به سرنشین یک دستگاه خودرو خودرو تیبا سفید رنگ مشکوک شده اما راننده تیبا با وجود دستور ایست مأمورین اقدام به فرار کرد که طی یک تعقیب و گریز ، راننده خودرو تیبا دستگیر و برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با انتقال متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، فرد دستگیرشده به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار طایفه فیوج با هشت سابقه دستگیری از سال 53 تاکنون ، شناسایی شد ؛ بررسی سوابق متهم نشان داد که وی هر بار و پس از دستگیری از اسامی مختلف عزت بداقیان ، عزت بداقی ، عزت مرید ، کریم بداقی ، عزت حاج مرادی ، عزت حاج مرادی استفاده کرده است . با شناسایی عزت . الف ( 52 ساله ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار طایفه فیوج و با توجه به احتمال ارتکاب جرایم از سوی وی ( با توجه به فرار از دست مأموران ) ، متهم با صدور قرار قانونی از سوی رئیس دادگاه بخش حسن آباد فشافویه و برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به جرایم ارتکابی از سوی متهم ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متهم علاوه بر خودرو تیبا توقیف شده ، از انواع خودروهای سواری 206 و پژو 405 نیز استفاده کرده ؛ لذا با بررسی جرایم ارتکابی بویژه جرایم مرتبط با مجرمین طایفه فیوج از قبیل "سرقت های تحت پوشش مأمور" و "کف زنی" ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که توسط سرنشینان انواع خودروهای 206 و 405 و به شیوه "کف زنی" مورد سرقت قرار گرفته بودند .

با شناسایی تعدادی از شکات و دعوت از آنها برای مواجه حضوری با متهم ، "عزت . الف" از سوی تعدادی از آنها مورد شناسایی قرار گرفت . یکی از شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در پارکینگ محل کارم واقع در حسن آباد – بعد از پلیس راه ، در حال خوردن نهار بودم که یک دستگاه خودرو 206 توقف کرد و راننده آن عنوان کرد که یک مسافر خارجی همراه خود دارد که قصد تبدیل دلار به ریال ایرانی را دارد ؛ به این بهانه راننده از من درخواست کرد تا پول های خودم را به مسافرش که همین آقا بود نشان دهم ؛ متهم که در آن زمان قادر به صحبت کردن به زبانی فارسی نبود ، با اشاره از من درخواست کرد تا مقدار از پول های ایرانی را به او نشان دهم و من نیز به سادگی مقداری از پول ها خود را در اختیارش قرار دادم اما او پس از بهم زدن پول ها و با اشاره به من فهماند که این پول ها بدرد او نمی خورد ! و پس از بازپس دادن پول ها ، سوار 206 شد و به همراه راننده از محل دور شد ؛ پس از خوردن نهار بود که متوجه شدم مبلغ 700 هزار تومان از من سرقت شده است .

مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کرد که متهم با همدستی راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 دلفینی رنگ اقدام به سرقت مشابه از او کرده و از وی مبلغ 600 هزار تومان سرقت شده است .

راننده یک دستگاه خودرو کامیون نیز پس از شناسایی متهم به کارآگاهان گفت :حدود ساعت 15 روز سوم مرداد ماه امسال با خودروی کامیون خود برای استراحت مقابل رستوران .... توقف کرده بودم که یک دستگاه خودروی پژو نقره ای رنگ با دو نفر سرنشین مقابل خودرویم توقف و سرنشین خودرو ( متهم ) با ایماء و اشاره و با لهجه ترکی اظهار داشت که اهل استانبول است و آدرس فرودگاه امام (ره) را سوال کرد و به من گفت که مقداری دلار دارد و برای حساب کردن کرایه آژانس میخواهد پول ایرانی را بشناسد ؛ بنده نیز مقداری پول نقد داخل کیف دستی ام را به وی نشان داده و پس از رویت پولها تشکر و محل را ترک کرد اما پس از مدتی متوجه شدم که یک میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد را هنگام رویت پول داخل کیف دستی با شیوه و شگرد خاص خود سرقت کرده است .

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و بویژه سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی برای شناسایی صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha