• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 93111910817
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تنگ مهریان کجاست؟

تنگ مهریان کجاست؟

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پنج کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید چشم اندازی زیبا و طبیعی چشم هر مسافری را می‌نوازد که به تنگ مهریان معروف است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پنج کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید چشم اندازی زیبا و طبیعی چشم هر مسافری را می‌نوازد که به تنگ مهریان معروف است.

الماس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد- افزود: در این مکان رودی با کش و قوس و پیچیدگی خاص با رنگ آمیخته به سبز و فیروزه‌ای، در دره‌ای نه چندان عمیق انگاری فرش سبز مواجی را به نمایش گذاشته‌است.

وی اظهارکرد: امامزاده‌ای به نام امامزاده شاه حسن(ع) در این منطقه وجود دارد که پذیرای زایران ‌است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این منطقه درختها کج و معوج درکنار هم قرارگرفته‌اند، آب زاییده از برف که در منطقه کاکان می‌گذرد، مسیری جدا از رود مهریان را طی می‌کند.

قبادی تصریح کرد:‌ تنوع درختانی نظیر سپیدار، بلوط، افرا، چنار، کاج، انگور وحشی و بنه در تنگ مهریان از ویژگی‌های این منطقه‌ است.

وی ادامه داد تنگه مهریان در زمستان هم محل رفت و آمد علاقه مندان به اسکی است. این تنگه در این فصل همچنین شاهد تشکیل یخی بزرگ بر روی صخره‌ای مقابل بارگاه امامزاده حسن است که این توده یخ روز شصتم زمستان شکسته شده و روز هفتادم (حدود دهم اسفندماه) با صدایی که کیلومترها شنیده می‌شود، از صخره فروریخته و مژده بهار می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آب زلال و شفاف رودخانه مهریان که بخشی از آن از چشمه‌های تنگ معروف به کبوتری است پس از طی مسیر به رودخانه بشار یاسوج و رودخانه کارون در استان خوزستان می‌ریزد. فاصله تا مرکز استان پنج کیلومتر است.

قبادی عنوان کرد: در وصف این جاذبه همین بس که هزاران هزار چشم انداز طبیعی و دل انگیز در مقابل دیدگان رهگذران به رقص در آمده و با نقش‌ها و رنگ‌های گوناگون تصویری ماندگار از تابلوی زیبای طبیعت در ذهن نقش می‌بندد.

وی اضافه کرد: تنگ مهریان جاذبه‌ای زیبا در یاسوج، که در فصل تابستان و بهار گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

تنگ مهریان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha