• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 93112011164
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

جذب 6000 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور

جذب 6000 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور

ایسنا/هرمزگان معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام خبر جذب اپراتور جدید برای ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی تا اوایل سال آینده، گفت: تاکنون قرارداد با مشاور و شریک خارجی آن منعقد شده است و می‌کوشیم جذب اپراتورها در اردیبهشت‌ماه 94 عملیاتی شود.

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام خبر جذب اپراتور جدید برای ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی تا اوایل سال آینده، گفت: تاکنون قرارداد با مشاور و شریک خارجی آن منعقد شده است و می‌کوشیم جذب اپراتورها در اردیبهشت‌ماه 94 عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، دکتر «علی جهاندیده» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان سال 6000 میلیارد تومان سرمایه‌ی بخش خصوصی در بنادر کشور جذب می‌شود که این موجب افزایش اشتغال‌زایی در راستای «اقتصاد مقاومتی» است.

وی ادامه داد: طبق فعالیت‌های مطالعاتی برنامه‌ریزی کردیم کاهش زمان و هزینه‌ی حمل کالا در بنادر کشور هر چه بهتر عملیاتی شود.

جهاندیده گفت: می‌کوشیم نرخ تمام شده حمل کالا و زمان آن در بنادر کاهش یابد و بنادر بازرگانی کشور به بنادر نسل سوم و قابل رقابت در منطقه تبدیل شوند.

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی هم‌چنین اظهار کرد: به استناد مجوزهای بودجه‌ی سال 93 و 94، می‌توانیم بخشی از پروژه‌های محوطه‌ بندری را برای بخش خصوصی نزد بانک‌ها تضمین کنیم.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرده است تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه تجهیزات ارائه دهد و یا سود تسهیلاتی که بخش خصوصی دریافت می‌کند، را در قالب یارانه به متقاضیان پرداخت کند.

جهاندیده تصریح کرد: فاز سوم بندر شهید رجایی چندی پیش با حضور معاون اول رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی شد و با تکمیل این پروژه ظرفیت بندر شهید رجایی به 8 میلیون کانتینر افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: با تجهیز یال‌های شرقی و غربی ترمینال دوم بندر شهید رجایی، به ظرفیت تخلیه و بارگیری ‌کانتینری این بندر افزوده می‌شود.

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی هم‌چنین درباره‌ی جذب اپراتور جدید برای بندر شهید رجایی تا اوایل سال آینده، گفت: در این باره قرارداد با مشاور و شریک خارجی آن منعقد شده است و حدود یک ماه است که مشاور فعالیت‌ خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم اپراتور در خور صلاحیت برای بزرگترین بندر کانتینری کشور کشف جذب شود، در همین رابطه، طبق اعلام مشاور تلاش کرده‌ایم عجله‌ای در این کار نداشته باشیم تا نتیجه مطالعات به خوبی مشخص شود.

جهاندیده همچنین از برنامه‌ریزی‌های انجام شده بمنظور جذب اپراتورهای جدید در ترمینال‌های یک و دو کانتینری بندر شهید رجایی طی اردیبهشت‌ماه سال 94 خبر داد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ظرفیت فعلی بندر شهید رجایی 6 میلیون TEU است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال خرید گنتری‌کرین (جرثقیل‌های مخصوص تخلیه و بارگیری کانتینر) برای یال‌های شرقی و غربی ترمینال دوم بندر شهید رجایی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha