• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93112815283
  • خبرنگار : 71282

متخصصان ایرانی با بازار کار اروپا آشنا می‌شوند

متخصصان ایرانی با بازار کار اروپا آشنا می‌شوند

نخستین همایش تخصصی بررسی فرصتهای اشتغال در اروپا با هدف معرفی طرح بلوکارت اتحادیه اروپا و تشریح فرصتهای اشتغال و کارآفرینی برای متخصصان ایرانی هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود.

نخستین همایش تخصصی بررسی فرصتهای اشتغال در اروپا با هدف معرفی طرح بلوکارت اتحادیه اروپا و تشریح فرصتهای اشتغال و کارآفرینی برای متخصصان ایرانی هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود.

ابوالفضل درودی - دبیر برگزاری همایش - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از جمله محورهای اصلی همایش را بررسی اشتغال متخصصان ایرانی در اروپا،‌ آشنایی متخصصان و کارآفرینان ایرانی با بازار کار اروپا، معرفی طرح بلوکارت و طرح‌های ملی مهاجرت به اروپا و تشریح فرآیند اخذ ویزا جهت اشتغال در آلمان با اولویت گروه‌های فنی مهندسی،IT ، نفت، گاز و پتروشیمی ذکر کرد.

وی گفت: امروز افراد بسیاری درصدد مهاجرت و اشتغال در اروپا هستند که با کمبود اطلاعات صحیح و سردرگمی در زمینه اخذ مجوز کاری و اقامتی و خدمات مشاوره‌ای مواجهند، از سوی دیگر اروپا سالانه نیازمند جذب میلیونها نیروی کار مجرب و متخصص است لذا شرکت در این همایش بهترین فرصت برای متخصصان و علاقمندان به اشتغال و کارآفرینی در اروپا خواهد بود.

درودی ادامه داد: کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای داخلی و خارجی پس از بررسی‌های متعدد و شناسایی نقاط ضعف و قوت و فرصتها و تهدیدهای موجود برای اتباع خارجی که به اتحادیه اروپا ورود پیدا می‌کنند، برآن شدند که تجربیات حقوقی، اقتصادی و مهاجرتی خود را با ایرانیان علاقمند به مهاجرت در اروپا در میان بگذارند.

مدیر کاریابی بین المللی کارپیرا درباره طرح بلوکارت اتحادیه اروپا نیز گفت: این طرح یک راهکار جامع و مجوز اقامت با هدف استخدام کارکنان مجرب غیراروپایی با هدف بهره‌مندی از حق کار و زندگی در کشورهای اروپایی است.

به گزارش ایسنا، امضای تفاهم‌نامه اعزام متخصصان پزشکی و پیراپزشکی به اروپا، انگلستان و ایرلند، معرفی فرصتهای شغلی و شرایط اشتغال گروهای پزشکی و پیراپزشکی در اروپا و ارائه پیام ویژه کنفدراسیون کاریابی‌های بین المللی جهان و شبکه بلوکارت اتحادیه اروپا از دیگر اقداماتی است که در این همایش دنبال خواهد شد.

این همایش هفتم اسفند ماه به همت کاریابی بین المللی کارپیرا در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران و هشتم اسفند ماه در شیراز برگزار می‌شود و در آ‌ن مقاماتی از کشورهای آلمان، اسپانیا، ایرلند و انگلستان و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha