• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93112916499
  • منبع : مطبوعات

روزنامه‌ جدید «همدلی» در راه است

روزنامه‌ جدید «همدلی» در راه است

روزنامه‌ای جدید با عنوان «همدلی» با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ولی‌الله شجاع‌پوریان، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به زودی فعالیتش را آغاز می‌کند.

روزنامه‌ای جدید با عنوان «همدلی» با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ولی‌الله شجاع‌پوریان، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به زودی فعالیتش را آغاز می‌کند.

به گزارش بخش رسانه ایسنا، شجاع‌پوریان درباره نشریه «همدلی» گفته است: این نشریه قریب به یک دهه در سطح استان خوزستان به صورت هفته‌نامه منتشر می‌شد که مردم استان خاطره‌ها از آن دارند، علت این است که این نشریه توانسته‌ قدم‌های مثبتی در عرصه فعالیت‌های مطبوعاتی و انعکاس دردها و مشکلات این خطه بردارد. تجربه 10 ساله مطبوعاتی و دغدغه‌هایی که بنده و دوستان داشتیم باعث شد تا به فکر تبدیل هفته‌نامه به روزنامه سراسری بیفتیم. درخواست را چند سال پیش تقدیم هیات نظارت بر مطبوعات کردم، متأسفانه در دولت گذشته این تقاضا حتی به مرحله بررسی هم نرسید. با تغییر شرایط با این درخواست در سال جاری موافقت شد که لازم می‌دانم از همه عزیزان در هیات نظارت بر مطبوعات قدردانی کنم.

این نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی درباره دغدغه‌هایش برای راه‌اندازی روزنامه «همدلی» گفته است: تجارب بنده از دو دوره نمایندگی مجلس به ویژه نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجالس ششم و هفتم، همچنین عضویت در شورای اسلامی شهر تهران در کنار سوابق دانشگاهی‌ام، فرصت مناسبی به وجود آورد تا از نزدیک علاوه بر ارتباط مستقیم با مردم و نخبگان در جریان افکار و اندیشه‌ها و مطالبات شهروندان قرار گیرم. طی این مدت دغدغه‌های مردم و جوانان را شنیده‌ام و مطالبات و خواسته‌های فراوانی را نیز شاهد بوده‌ام، ایده‌ها و خلاقیت‌هایی را در این مسیر تجربه کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که با راه‌اندازی یک روزنامه سراسری می‌توان تجربه جدیدی از خدمت به مردم را کسب و ارائه کرد. در عصر ارتباطات، اهمیت و تأثیر رسانه بر کسی پوشیده نیست، چون مطبوعات آزاد و مستقل می‌توانند تاثیر زیادی هم بر افکار عمومی و هم بر جهت‌دهی به عملکرد مسئولان داشته باشند. انگیزه من برای ورود به این عرصه به همین موضوع برمی‌گردد؛ متأسفانه به‌رغم آموزه‌های دینی شاهد روایت خوب از پدیده‌های سیاسی و اجتماعی نیستیم، به همین دلیل اتخاذ سیاست‌های ناصحیح باعث شده تا بخش عمده‌ای از جامعه برای پیگیری اخبار و اطلاعات به رسانه‌های خارجی رجوع کنند، این امر به نوبه خود پیامدهای منفی به همراه دارد. لذا ارائه صحیح اخبار و اطلاعات، آگاهی‌بخشی و افزایش دانش اجتماعی شهروندان و تحلیل و تبیین موضوعات روز در روزنامه همدلی هدف ماست و تلاش می‌کنیم با خلاقیت و ابتکار در این راه گام برداریم.

دکتر شجاع‌پوریان درباره اینکه تجربه 10 ساله هفته‌نامه همدلی چه تأثیری بر نگرشش در روزنامه همدلی خواهد داشت؟ گفته است: استان خوزستان همچون دیگر نقاط ایران، مهد فرهنگ‌ها، اندیشه و باورهاست. ما در این استان شاهد طیف‌ها، گروه‌ها، قوم‌ها و خرده فرهنگی‌ها هستیم. همدلی توانست با ایجاد فضایی مناسب اعتماد بخش زیادی از این گروه‌ها را جلب کند و در مسیر وفاق و وحدت حرکت کند. تلاش ما در خوزستان بر این بود که ضمن احترام به عقاید مخالف، فرصتی فراهم کنیم تا همگان امکان ارائه آرا و اندیشه‌های خود را داشته باشند و به سمتی پیش برویم که بداخلاقی‌های معمول سیاسی را به سمت مباحثه، گفتگو و تعامل پیش ببریم. اکنون می‌خواهیم این مهم را در عرصه ملی تمرین کنیم و بر این نکته اساسی صحه بگذاریم که وجود قومیت‌ها و ‌فرهنگ‌های مختلف و متنوع در ایران، نه تنها تهدیدی علیه منافع ملی و وحدت و یکپارچگی ایران نیست، بلکه فرصتی برای ارائه تفاهم فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف است. کشور ما از دیرباز پذیرای فرهنگ‌ها و اقوام مختلف بوده و آنچه تا به امروز دوام و بقای کشور را تضمین کرده، همزیستی و انسجام و همدلی اقوام مختلف با یکدیگر بوده است که در عرصه سیاست و اقتصاد بروز و ظهور پیدا کرده است.

او درباره اینکه آیا عضویتش در شورای اسلامی شهر تهران و اخبار و شنیده‌های اخیر از احزاب تازه تاسیس در کشور، ارتباط و تعاملی بین روزنامه همدلی با شورای شهر یا این احزاب سیاسی به وجود می‌آورد؟ توضیح داده است: روزنامه همدلی به عنوان یک روزنامه مستقل و بدون وابستگی به ارگان‌های رسمی یا احزاب، فعالیت خود را به زودی شروع می‌کند و هیچ‌گونه ارتباط مادی و معنوی بین روزنامه با احزاب سیاسی گذشته و فعلی وجود ندارد. تلاش ما بر این اصل استوار است که با ایجاد پایگاهی مستقل نقش فعال در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی،حقوقی، هنری، ورزشی و ... داشته باشیم. در این مسیر جانب اعتدال و انصاف را خواهیم گرفت؛ البته ما در این مسیر از تجارب، ایده‌ها و همفکری دیگران نیز بهره خواهیم برد و بنا داریم از همه ظرفیت‌های در پیشبرد اهداف روزنامه استفاده کنیم.

او درباره رویکردهای اصلی روزنامه همدلی هم یادآور شده است: پیشینه سیاسی اینجانب در سه دهه گذشته معلوم است، بنده خود را عضو جریان اصلاح‌طلبان کشور می‌دانم و با بینش اعتدال به بررسی و مطالعه پدیده‌های سیاسی می‌پردازم؛ اما در روزنامه همدلی منافع ملی و مصالح مردم بر منافع جناحی و گرایش سیاسی رجحان دارد و همه توانم را به کار خواهم بست تا حقیقت‌گویی سرلوحه فعالیت این رسانه باشد. روزنامه همدلی خود را فرزند این انقلاب می‌داند و قصد دارد در ذیل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون مطبوعات رسالت مطبوعاتی خود را ایفا می‌کند. با این وجود نقص‌ها و کمبودها و خطاها را نیز مد نظر داریم، چون اگر نقد سازنده در رسانه‌ها نباشد نتیجه‌اش بی‌ثباتی خواهد بود، چون چشم ‌بستن بر واقعیت‌ها و نادیده‌گرفتن حقوق اساسی مردم اشتباه است، بر این باوریم که هیچ چیز به اندازه صداقت، شفافیت، عدالت و آزادی موجب رضایت مردم نخواهد شد. ما خود را مصون از اشتباه و خطا نمی‌دانیم و انتظار داریم صاحب‌نظران و فعالان عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد با ارائه ایده‌ها، باورها و افکار خود در ویترین روزنامه همدلی در پی انعکاس دردها، آمال، مشکلات و البته بیان موفقیت‌ها و دستاوردها باشند. با توکل بر خدا، همدلی در طی روزهای آتی منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مولوی می‌گوید همدلی از همزبانی بهتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha