• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 93120905077
  • منبع : نمایندگی زنجان

متکدیان خرم‌دره از کجا می‌آیند؟

 متکدیان خرم‌دره از کجا می‌آیند؟

ایسنا/زنجان فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: اغلب متکدیانی که در خرم‌دره فعالیت می‌کنند، بومی نبوده و بیشتر آن‌ها اهل کشور پاکستان هستند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: اغلب متکدیانی که در خرم‌دره فعالیت می‌کنند، بومی نبوده و بیشتر آن‌ها اهل کشور پاکستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، جمشید شیخی ظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: در کشور ما سفر تابع قواعد خاص خود بوده و اکثر هموطنان تعطیلات رسمی چند روزه به ویژه ایام نوروز را برای روزهای سفر خود انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه عدم برنامه‌ریزی صحیح برای مسافرت مسافران را در شهرهای مبدا سردرگم می‌کند، تصریح کرد: گاهی خانواده بدون برنامه‌ریزی و صرفاً با انتخاب شهر مورد نظر مسافرت خود را آغاز می‌کنند و حتی محل اسکان و خواب خود را نیز مشخص نمی‌کنند که این امر موجب سردرگمی آن‌ها می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته کارهای زیربنایی در حوزه اسکان مسافران در شهرستان صورت نگرفته است، گفت: آراستگی ظاهری شهر و فرهنگ برخورد با مسافران و راهنمایی آن‌ها از مسائل مهم استقبال از مهمانان نوروزی است که باید مدنظر قرار گیرد، زیرا موجب ایجاد ذهنیت مثبت از شهرستان و ترغیب مسافران به ماندن در شهرستان می‌شود.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به تهیه لوح فشرده و بروشور برای مسافران نوروزی، افزود: در لوح‌های فشرده‌ای که برای مسافران نوروزی تهیه می‌شود باید معرفی شهرستان و جاذبه‌های گردشگری آن به ویژه کوچه باغ‌های شهرستان مدنظر قرار گرفته و این لوح فشرده تنها به معرفی مسئولان اختصاص نیابد.

وی با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری متکدیان در ایام نوروز، عنوان کرد: متکدیانی که در شهرستان فعالیت می‌کنند اغلب از کشور پاکستان هستند که باید نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود، زیرا موجب ارائه چهره نامطلوب از شهر می‌شود.

فرماندار شهرستان خرم‌دره، مجموعه خدماتی تفریحی غزال را یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر شمال‌غرب کشور دانست و تاکید کرد: باید نظارت جدی بر فعالیت این مجموعه به ویژه به فعالیت عرضه کننده اقلام مورد نیاز مسافران در ایام عید وجود داشته باشد، زیرا این مجموعه در محل جاده ترانزیت واقع شده و عبور و مرور در آن زیاد است.

شیخی با تاکید بر اینکه چتر کامل کننده همه خدمات ارائه شده امنیت است، عنوان کرد: هر قدر امنیت شهر در ایام نوروز بیشتر باشد، دغدغه مسافران نیز کمتر خواهد بود و برای برقرای امنیت بیشتر بهتر است اجازه مرخصی به مجرمان سابقه‌دار و شروری که سابقه شرارت‌های خطرناک دارند، داده نشود.

در ادامه این جلسه شهردار خرم‌دره نیز از بازسازی تابلوی شهرستان در ورودی اتوبان خبر داد و افزود: در ایام عید نوروز و به خصوص روز طبیعت کیسه‌های زباله با آرم شهرداری در بین هموطنان توزیع خواهد شد که این کار در تمیزی شهر موثر است.

محمدابراهیم امیرلو با اشاره به چاپ دفترچه راهنما برای مسافران نوروزی، عنوان کرد: بهتر است این کار به صورت هماهنگ و مشترک ما بین همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت گیرد تا از موازی‌کاری و اتلاف بی‌خود هزینه جلوگیری شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خرم‌دره نیز با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌ها برای معرفی شهرستان به مسافران، اظهار کرد: مجتمع رفاهی و خدماتی غزال به عنوان ویترین شهرستان می‌تواند معرف این منطقه به مسافران باشد.

داوود آبیان با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره دارای طبیعت بسیار زیبا و به ویژه کوچه باغ‌های دل‌انگیز است، خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های خرم‌دره برای جذب گردشگر و ارتقاء بحث اکوتوریسم استفاده کنیم که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان بخشی از مشکلات اشتغال جوانان خرم‌دره‌ای را نیز حل کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌دره نیز با تاکید بر ضرورت رعایت موارد امنیتی از سوی طلافروشی‌ها و بانک‌ها، عنوان کرد: آماده به کار بودن دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها و بانک‌ها نیز باید در ایام نوروز مدنظر مسوولان و صاحبان این مکان‌ها قرار گیرد تا شاهد وقوع جرایم در این حوزه نباشیم.

مظاهر ریاسوند با تاکید بر ضرورت تامین روشنایی خیابان‌های اصلی شهر و حاشیه مجموعه غزال، یادآور شد: تامین روشنایی این مکان‌ها در جلوگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha