• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93121106649
  • منبع : نمایندگی فارس

محیط زیست، محیط ایست نیست

محیط زیست، محیط ایست نیست

ایسنا/فارس دبیرکل انجمن دوستداران محیط زیست گفت: کسانی‌که محیط زیست را محیط ایست می‌دانند، بی‌تدبیر هستند.

دبیرکل انجمن دوستداران محیط زیست گفت: کسانی‌که محیط زیست را محیط ایست می‌دانند، بی‌تدبیر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، محمدرضا گل‌همیشه‌بهار دوشنبه 11 اسفند در یک کنفرانس خبری بیان کرد: در مقعطی از زمان خرد جمعی در خصوص هم‌اندیشی در حوزه محیط زیست کنار گذاشته شد و تصمیماتی در اتفاق‌های بسته گرفته شد که نتیجه آن وجود ریزگردها، خشکیده شدن تالاب‌ها و ... شده است.

وی افزود: بی‌انصافی است که برخی این موضوعات نادیده بگیرند و ریاست سازمان حفاطت محیط زیست را مورد هجمه قرار دهند.

مسئول انجمن حمایت از حقوق مدنی شهروندی فارس ادامه داد: در این انجمن موضوعاتی از قبیل مجیط زیست انسانی در حال بررسی است که پیگیری مسئله شاخص این موضوع انتقال کارخانه روغن نباتی شیراز به محیطی دیگر است.

گل همیشه بهار خاطرنشان کرد: شایسته بود برنامه ریزان زمانی که بودجه صنایع را مشخص می‌کردند، بودجه حل مسائل این کارخانه را هم مدنطر قرار دهند که متأسفانه این امر مغفول مانده است.

وی به استفاده از پتانسیل چنین تشکلات و انجمن‌هایی توسط شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: امید است رویکرد توجه و محوریت قرار دادن مردم در حل مسائل و اجرای برنامه‌ها در اولویت قرار گیرد.

دبیرکل انجمن دوستداران محیط زیست در خصوص فعالیت سد تنگ سرخ و مشکلات عمرانی ساخت این پروژه نیز تصریح کرد: این طرح با سماجت بدون مهندسی ارزش در حال انجام است و ما معتقدیم تمام کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، نیت خیر دارند که ضروری است در کنار آن مهندسی ارزش را هم مد نطر قرار دهند.

گل همیشه بهار همچنین از برگزاری نشستی با کارشناسان محیط زیست ایرانی مقیم خارج از کشور در سال آینده در شهر اهواز خبر داد و گفت: بررسی آسیب‌های ناشی از ریزگردها مهمترین موضوع این نشست خواهد بود.

این فعال محیط‌زیست همچنین خاطرنشان کرد: در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که با حضور بسیاری از کشورها برگزار شد، براساس شاخص‌هایی که برای انجمن‌ها و شرکت‌های مردم نهاد دوستدار محیط زیست اعمال شده بود، این انجمن موفق به دریافت لوح و تندیس برتر نمایشگاه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha