• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 93121206978
  • منبع : نمایندگی اردبیل

جنگل‌های فندقلو میراثی از "هیرکانی"

جنگل‌های فندقلو میراثی از "هیرکانی"

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو ذخیره‌گاه زیست‌کره و بقایای باقی‌مانده از جنگل‌های هیرکانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کره‌زمین هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو ذخیره‌گاه زیست‌کره و بقایای باقی‌مانده از جنگل‌های هیرکانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کره‌زمین هستند.

کریم حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اردبیل، گفت: یکی از اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی اقتصاد جدید است و این سازمان باید برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی تلاش کند.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری و توریسم کالای اقتصاد در کشور ما تاریخ و طبیعت است، خاطرنشان کرد: 5000 هکتاراز جنگل‌های فندقلو باقی مانده قدیمی‌ترین جنگل‌های کره‌زمین است که ثروت جهانی به شمار می‌آید در صورت پی نبردن به ارزش‌های این ثروت جهانی و انجام سرمایه‌گذاری‌های گردشگری ناشیانه در آن و نادیده گرفتن مفاهیم حفاظتی این منطقه با داشتن جاذبه‌های طبیعی بکر در آینده با خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهد شد.

جنگل فندقلو در استان اردبیل و در ۳۰ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده‌ است. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصر به ‌فرد جنگلی - مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیت‌های طبیعی متنوع، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد و به دلیل نزدیکی به شهر نمین، همواره به‌عنوان یک گردشگاه شناخته شده است.

این جنگل دارای درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب‌وحشی، گوجه‌سبز، ازگیل، به، تمشک و توت‌فرنگی است. داخل جنگل هم یک استخر آب‌گرم به نام مشه سویی وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد و افراد زیادی به این دلیل و بسیاری هم برای گشت و گذار به آنجا می‌آیند و با خانواده چند روزی را داخل جنگل و در کنار استخر آب‌گرم و آبشاری که در منطقه قراردارد، اقامت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha