• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 93122313235
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مجاورت با بافت تاریخی، مشکل احیای بافت فرسوده اصفهان

مجاورت با بافت تاریخی، مشکل احیای بافت فرسوده اصفهان

ایسنا/اصفهان نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و عمران شورای شهر اصفهان گفت: قرار گرفتن بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی و قدمت شهر اصفهان از مشکلات احیای بافت فرسوده در این شهر است.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و عمران شورای شهر اصفهان گفت: قرار گرفتن بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی و قدمت شهر اصفهان از مشکلات احیای بافت فرسوده در این شهر است.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه فرسوده‌ترین بخش‌های اصفهان، مناطق 1 و 3 است، اظهار کرد: نمونه بافت فرسوده را با قدمت 700 ساله در میدان امام علی (ع) داشتیم که مورد بازسازی قرار گرفت ولی حدود 34 کیلومتر مربع بافت فرسوده در منازل اطراف میدان امام علی (ع) وجود دارد که اگر بخواهد بازسازی شود باید تحت پوشش مناطق بازسازی شونده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان چهار هزار و 200 هکتار بافت فرسوده داریم و مناطق این موضوع به ساکنان دو هزار هکتار از این بافت ابلاغ شده است، افزود: مناطق 1،2،3،9 و 11 به لحاظ وجود بافت فرسوده وضعیت بدتری نسبت به سایر مناطق اصفهان دارند.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به تجمیع پلاک‌های ریزدانه برای احیای بافت فرسوده گفت: اقدامات که تا به حال انجام گرفته شامل دو بخش پرداخت تسهیلات دولتی به بازسازی بافت‌های فرسوده، تخفیف 50 درصدی پروانه ساخت و سایر امتیازات شهرداری برای احیای این بافت‌ها است.

نصراصفهانی با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در احیا با توجه به حجم قابل توجه بافت‌های فرسوده اصفهان افزود: مشارکت و سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده همواره مدنظر بوده است و ارائه تسهیلات بیشتر به افرادی که قصد نوسازی و احیای این مناطق را دارند، یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به لزوم بازسازی مناطقی که جزء بافت فرسوده نیستند،‌ تصریح کرد: مدیریت شهری باید یک اتفاق آفرینی در بافت‌های فرسوده داشته باشد به این معنا که بخشی از پروژه‌های شاخص را با آزاد کردن پلاک‌ها در بافت فرسوده انجام دهد تا انگیزه افراد برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده افزایش پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و عمران شورای شهر اصفهان ادامه داد: تسهیلات احیای بافت فرسوده با توجه به قسمت‌هایی که به عنوان بافت فرسوده در مناطق اصفهان مشخص شده است و اولویت‌بندی آن‌ها در شهرداری مناطق به افراد تخصیص می‌یابد.

نصراصفهانی با بیان اینکه قرار گرفتن بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی و قدمت شهر اصفهان از مشکلات احیای بافت فرسوده در این شهر است، ‌اضافه کرد: در برخی مناطق اصفهان به دلیل وجود بافت تاریخی محدودیت‌هایی برای مجوز نوسازی و یا ارتفاع وجود دارد که بر روند احیای بافت فرسوده تأثیر گذاشته است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح‌های تشویقی در راستای تسریع در روند احیای بافت‌های فرسوده گفت: بازگشایی گلوگاه‌ها در مناطق فرسوده از مواردی است که در بودجه سال آینده شهرداری لحاظ شده است،‌ زیرا این مناطق نه تنها تردد را در بافت فرسوده با مشکل مواجه کرده است،‌ بلکه اجرای عملیات عمرانی در این بافت را مشکل کرده است.

نصراصفهانی با بیان اینکه احداث برخی از خیابان‌ها با هدف آبادانی بافت‌های فرسوده است و گذری که در یک بافت باز می‌کند که به سرعت در بازسازی آن منطقه کمک می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری دولت مردم نیز باید نسبت به این احیای بافت‌ها اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha