• شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94011503062
  • خبرنگار : 71431

هشدار نسبت به وقوع گازگرفتگی در بهار؛

آبگرمکن جان 3 نفر را گرفت

آبگرمکن جان 3 نفر را گرفت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ سه تن در پی وقوع دو حادثه گازگرفتگی در دو نقطه از پایتخت خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ سه تن در پی وقوع دو حادثه گازگرفتگی در دو نقطه از پایتخت خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: در ساعت 19:32 شب گذشته حادثه گازگرفتگی به آدرس خیابان شهیدعراقی نرسیده به خیابان گیلان به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه 97 را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل تصریح کرد: محل حادثه یک واحد مسکونی به مساحت 40 متر مربع بود که همسایه‌های این واحد از غیبت طولانی ساکنان آن نگران شده و پس از باز کردن در، با جسم بی‌حال زن و شوهر مسن روبه‌رو شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان این پیرمرد و پیرزن را که حدود 70 تا 80 سال سن داشتند به عوامل اورژانس تحویل دادند، گفت: تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این دو نفر را تایید و اعلام کردند.

به گفته ملکی، استفاده از آبگرمکن ایستاده و بدون دودکش در فضای بسته و کوچک این ساختمان علت وقوع این حادثه بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 20:54 به عملیات خود خاتمه دادند.

وی همچنین با اشاره به حادثه دوم گازگرفتگی در تهران خاطرنشان کرد: در ساعت 8:14 صبح امروز نیز پدر خانواده پس از بازگشت به خانه با جسم بی‌حال فرزند و همسرش روبه‌رو شده و موضوع را به دستگاه‌های امدادی اطلاع داد.

ملکی با بیان اینکه ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان را به محل حادثه واقع در جاده ساوه محله گلدسته اعزام کرد، گفت: محل حادثه یک اتاق نگهبانی در یک گاراژ بود که این دو نفر از اتاق خارج شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تکنسین‌های اورژانس، خانمی 40 ساله را به مراکز درمانی انتقال دادند، گفت: متاسفانه در پی این حادثه، پسر 15 ساله به دلیل استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن جان خود را از دست داده بود.

ملکی با اشاره به علت وقوع حادثه گفت: استفاده از دودکش آکاردئونی با شیب منفی و رو به پایین برای آبگرمکن دیواری علت این حادثه بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: آتش‌نشانان در ساعت 9:15 به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با اشاره به وقوع این دو حادثه مرگبار خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که گازگرفتگی تنها مختص به زمستان و نشت گاز از بخاری نیست. یکی از نگرانی‌هایی که این روزها وجود دارد، احتمال گازگرفتگی در پی انتشار گازهای سمی آبگرمکن‌هاست. چراکه در این ایام با توجه به بسته بودن درها و پنجره‌ها و خاموش بودن بخاری‌ها، احتمال گازگرفتگی با این وسایل افزایش می‌یابد. از این رو لازم است شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی به ویژه در نصب دودکش آبگرمکن‌های خود اقدام کرده و با توجه به اینکه مدت زیادی از خانه تکانی‌های عید نگذشته است، بهتر است نسبت به بازبینی در نصب آن توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha