• دوشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94011704541
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک مسوول:

ایمنی‌‎ غذا در کشور هنوز به حدمطلوب نرسیده است

ایمنی‌‎ غذا در کشور هنوز به حدمطلوب نرسیده است

ایسنا/کرمانشاه مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان ‌کرمانشاه اظهارکرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، هنوز وضعیت ایمنی‌ غذا در کشور به حد مطلوب نرسیده و باید تلاش بیشتری در این ‌زمینه صورت بگیرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان ‌کرمانشاه اظهارکرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، هنوز وضعیت ایمنی‌ غذا در کشور به حد مطلوب نرسیده و باید تلاش بیشتری در این ‌زمینه صورت بگیرد.

دکتر حسین بیگلری به مناسبت روز جهانی "بهداشت" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هفتم آوریل مصادف با 18 فروردین به نام روز جهانی "بهداشت" نامگذاری شده، اظهار کرد: به دلیل اهمیت سلامت در جامعه، در ایران علاوه بر این روز از یکم تا هفتم اردیبهشت ‌ماه نیز به عنوان هفته‌ ملی "سلامت" نامگذاری شده است.

بیگلری شعار روز جهانی بهداشت را " ایمنی‌غذا از مزرعه تا سفره" عنوان کرد و افزود: این‌ شعار سه بخش تولید، فرآروی و مصرف موادغذایی را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق این شعار در بخش تولید مواد غذایی باید به همه کشاورزان آموزش داده شود تا محصولات را به روشهای سنتی و طبیعی پرورش داده و حداقل استفاده را از سموم و کودهای شیمیایی داشته باشند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان ‌کرمانشاه اظهار کرد: در بخش فرآیند موادغذایی نیز باید به مسئولین و کارکنان کارخانجات موادغذایی آموزش داده شود تا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی در همه مراحل فرآوری و بسته‌بندی موادغذایی، استفاده از هورمون‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و رنگ‌های افزودنی را از چرخه فرآوری موادغذایی حذف کنند.

وی تصریح کرد: همچنین باید به این افراد آموزش داده شود تا از ظروف یکبار مصرف گیاهی در بسته‌بندی مواد‌غذایی استفاده کرده و از استفاده از ظروف‌ پلاستیکی که بسیار مضر و آسیب‌رسان است خودداری کنند.

بیگلری سفره یا همان مصرف موادغذایی را آخرین بخش این‌ شعار دانست و اظهار کرد: در این بخش دخالت همه افراد جامعه بیش از دو بخش دیگر است و باید در این زمینه به تمامی افرادجامعه آموزش داده شود تا تنوع را در برنامه‌غذایی خود رعایت کرده و موادی مانند لبنیات، سبزیجات و میوه‌ها را بیش از پیش در برنامه‌غذایی خود قرار دهند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان ‌کرمانشاه اظهارکرد: همچنین باید به طور جد به افراد جامعه در خصوص مضرات استفاده بیش از حد از روغن‌ها، چربی‌ها و شکر و نمک هشدار داد و افراد باید این مواد را در برنامه‌غذایی خود محدود کنند.

بیگلری با بیان اینکه با وجود تلاش‌های بسیار در سال‌های گذشته هنوز ایمنی غذا در جامعه به حد مطلوب خود نرسیده، گفت: در این راستا باید با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی در جهت ارتقا هر سه‌ بخش مذکور حرکت کرد و ایمنی غذا را درجامعه به حد مطلوب رساند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان ‌کرمانشاه یکی از برنامه‌های ضروری در این زمینه را توجه جدی به سبک‌ زندگی مردم و اصلاح آن دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha