• شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94012206745
  • خبرنگار : 71368

ساخت تونل «شهید متوسلیان» به روش «بی.او.تی»

ساخت تونل «شهید متوسلیان» به روش «بی.او.تی»

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از ساخت پروژه تونل شهید متوسلیان به روش «بی.او.تی» (B.O.T) خبرداد.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از ساخت پروژه تونل شهید متوسلیان به روش «بی.او.تی» (B.O.T) خبرداد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت ساخت تونل شهید متوسلیان گفت: پروژه شهید متوسلیان مسیری برای اتصال بزرگراه صیاد شیرازی به اتوبان آزادگان است که از لحاظ طرح موضوع در بودجه 94 مطرح شد و در تبصره بودجه 94 نیز درخصوص مباحث بودجه‌ای مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انجام این پروژه بزرگ در مرحله اول مطالعات اولیه قرار دارد، گفت: براساس روال پیش‌رو پس از اتمام مطالعات، این پروژه طرح به همراه پیوست‌های مرتبط به کمیسیون ارسال و پس از تصویب برای بررسی نهایی به صحن شورای شهر ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در مرحله مطالعات قرار دارد، گفت: در جلسات متعدد با معاون عمران شهرداری تهران پیشنهاد شده است که این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و ترجیحا به روش «بی.او.تی» انجام شود.

وی با بیان اینکه برای گرایش بخش خصوصی به ساخت این پروژه شهرداری باید دورنمای سودآوری را برای بخش خصوصی متصور شود، گفت: همچنین شهرداری باید با واسطه بانک عامل قدرتمندی ال‌سی بابت تضمین بخش خصوصی باز کند، چراکه معتقدیم بخش خصوصی به اندازه کافی نقدینگی و توان لازم را برای پیشبرد این پروژه بزرگ دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در نظر دارد که این پروژه را حدالامکان به روش بیوتی پیش ببرد، گفت: اگر مدیریت شهری نتواند نظر بخش خصوصی برای ورود به ساخت این پروژه را جلب کند باید شورا و شهرداری تصمیماتی را درخصوص اجرای این پروژه بگیرد.

وی با بیان اینکه با یک حساب ساده‌اندیشانه برای ایجاد هر یک کیلومتر تونل مترو صد میلیارد تومان هزینه لازم است، در پاسخ به این سوال که آیا ساخت چنین تونلی ضرورت دارد،گفت: مطالعات این پروژه باید لزوم اجرای این طرح را نشان دهد.

به گزارش ایسنا، قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (بی.او.تی) یکی از روش‌هایی است که در سالهای اخیر در جهت آزاد سازی اقتصادی، جلب سرمایه‌های خارجی و دسترسی به تکنولوژی پیشرفته مورد توجه کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است و این امکان را به دولت و دستگاه‌های بزرگ می‌دهد که بتواند منابع مالی، مدیریت و توانایی‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی را به سمت پروژه‌های زبربنایی سوق دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۵:۱۲

با اين روش اتوبان تهران شمال را هم احداث كنيد