• دوشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94012408100
  • منبع : نمایندگی ایلام

شکار یک قلاده پلنگ در ارتفاعات ایوان + عکس

شکار یک قلاده پلنگ در ارتفاعات ایوان + عکس

ایسنا/ایلام رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌ زیست ایوان از شکار یک قلاده پلنگ در کوه‌های «شره زول» این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌ زیست ایوان از شکار یک قلاده پلنگ در کوه‌های «شره زول» این شهرستان خبر داد.

«علی محمودی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: در این حادثه‌ی تلخ یک قلاده پلنگ بالغ بین سه تا چهار سال سن، توسط افراد یک خانواده عشایری ساکن در این منطقه کشته شد.

وی افزود: با وجود این‌که متهم اصلی این اقدام شناسایی و به محاکم قضایی تحویل شده اما وی با انکار این موضوع هنوز به شکار این جانور و همدستان خود اعتراف نکرده و درباره‌ی سرنوشت لاشه این حیوان نیز سخنی به میان نیاورده است.

محمودی در خصوص چگونگی مرگ این پلنگ خاطرنشان کرد: در هفته‌ی نخست پس از تعطیلات نوروزی با همکاری یک نفر از همیاران محیط‌زیست، یک قطعه عکس از شکار یک قلاده پلنگ و یک فرد ایستاده در کنار لاشه حیوان بدست آمد که با شناسایی منطقه و فرد مورد نظر، وی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست ایوان ادامه داد: این فرد از خانواده‌ای عشایری است که در طول سال در شره زول ساکن هستند و به اقلیم جغرافیایی منطقه آشنایی دارند، در بازرسی از منزل این فرد، 2 قبضه اسلحه مجاز ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی کشف و ضبط شد.

محمودی با اعلام این‌که روند پیگیری پرونده از سوی مراجع قانونی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: میزان ضرر و زیان وارد شده به محیط‌زیست بابت شکار این حیوان 50 میلیون ریال است و جریمه‌ی کیفری فرد خاطی نیز از سوی قاضی پرونده تعیین می‌شود.

شکار یک قلاده پلنگ

شکار یک قلاده پلنگ

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۳:۲۹

حرفي براي گفتن نميمونه جز تاسف براي اين سطح از فرهنگ

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۶

اينا از حيوون بدترن

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۹

چرا صورت ... شو پوشونديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه بايد اين خطاکارهارو ببينن

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۹

مثلا به خودت افتخار مي کني اين حيوان بيچاره را کشتي؟ عين اينکه يک کودک را کشته باشي. دستگاه قضايي چقدر اسان برخورد ميکنه ولي يه نفر ميره ماهيگيري اشد مجازات برايش در نظر ميگيرند! مسولان محيط زيست هم ماشالا

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۵۴

متاسفانه جرايم در نظر گرفته شده براي افرادي که گونه هاي نادر و در حال انقراض را شکار مي کنند بسيار پايين است. از طرفي با مجوزهاي حمل سلاح شکاري راه براي اين افراد هموارتر شده؛ براي مثال تنها در سال قبل در کرمان 3000 پروانه اسلحه شکاري صادر شده!! دليل اين امر چيست!؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۳:۴۵

فقط پنج ميليون ناقابل! اين مجازات پر از خنده هاي تلخه

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۵ ۰۳:۲۶

خدا لعنت کنه اين شکارچي رو.حيون بد بخت توي کوه هم راحتش نميذارن!!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۰

وحشتناکه

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۴

شما را به خدا به خاطر خودخواهي هاي خودتان با اين حيوانات زبان بسته اين طور وحشيانه برخورد نکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۹:۰۰

سلام. اگه کشتن پلنگ بابت دفاع از خود يا حيوانات اهلي باشه چاره نيست جز کشتن حاميان محترم پلنگ بعد از کشته شدن جوان 20 ساله عسلويه و خورده شدن توسط پلنگ ايا ميتونن جوابي به خانواده داغديده بدن ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۱:۲۵

بخاطر دفاع از خود با لاشه اش عکس مي گيرند !؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۱:۳۵

اقا حسين انگار شما هم ؟ درسته جوان عسلويه توسط پلنگ خورده شد ولي ان اتفاق به ندرت رخ ميده.تو يک ماه اول امسال 4پلنگ تو ايران کشته شد که رسانه اي شد. خدا ميدونه چه تعدادي هم کشته شدن که کسي نفهميده. چوپان ها و انسان زيست گاه حيوانات را از بين بردن. پلنگ بيچاره مجبور بخاطر غذا به گله ها حمله کنه. لطفا نظر غير منطقی ندهيد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۳:۲۰

خدا لعنت کنه اين شکارچي رو.حيون بد بخت توي کوه هم راحتش نميذارن

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۹:۱۴

بايد از دوران پيش دبستاني فرهنگ مهرباني با حيوانات را اموزش داد و اين در قالب آموزش مداوم تا بالاترين مقاطع تحصيلي ادامه پيدا کند و در ضمن علاوه بر آموزش .قوانين بازدارنده اثر بخش نيز اجرا شود

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۰۷:۵۰

وقتي تصاوير شکار ببر مازندران توسط شکارچيان دوران قاجار را مي بينيم نفرت از انها سراسر وجود انسان را فرا مي گيرد. نکند روزي از پلنگ ايراني فقط تصاوير شکار انها باقي بماند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۵:۲۶

بر پدر و مادر حيوان آزار لعنت ...

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۱۲:۲۰

از انجايي که گفتند عشاير بوده حتما از سوي آن پلنگ گوسفندانشان مورد حمله قرار گرفته. آخه چرا بايد بخاطر يک حيوان انساني بايد برود زندان! واقعا اين درسته! چرا فکر مي‌کنيد او مردم ازاره؟! حتما از سوي آن حيوان احساس خطر کرده و یا به خود يا گوسفندانش حمله کرده. خيلي از عشايران هستند که دامهايشان به وسيله گرگ و کفتار و يا ديگر حيوانات مورد حمله قرار ميگيرد و زندگي و سرمايه يک عمرشان از بين ميرود. آيا با اين وجود نبايد به آن حيوان درنده آسيبي وارد کند؟! اگر اين حيوان به خودتان حمله مي‌کرد همين حمايت ها را از او مي‌کرديد؟ چون روستايی هستم و اين حوادث را ديدم همين حرف را ميزنم وگرنه مخالف حيوانات نيستم.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۱:۴۷

از عشاير مايه نذارید لطفا , بر حيوان آزار لعنت