• سه‌شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۳:۰۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 94012508861

این مرد را بیشتر بشناسید

این مرد را بیشتر بشناسید

پس از گذشت نزدیک به یک‌ سال و نیم از حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، با حکم محمدباقر قالیباف سمت ریاست این سازمان برعهده‌ فرد دیگری گذاشته شد.

پس از گذشت نزدیک به یک‌ سال و نیم از حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، با حکم محمدباقر قالیباف سمت ریاست این سازمان برعهده‌ فرد دیگری گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار بخش فرهنگی ایسنا، پنجم آذرماه سال 92 بود که حجت‌الاسلام شهاب مرادی - واعظ و کارشناس مسائل مذهبی - به جای امیر خوراکیان به ریاست سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران منصوب شد. این انتصاب به‌دلیل اظهار نظرهای جالب مرادی درباره‌ موضوعات مختلف فرهنگی و هنری و مواضع او درباره‌ی برخی مسائل مربوط به جوانان و ازدواج، یکی از انتصاب‌های خاص شهرداری بود.

اکنون بعد از گذشت یک سال و چند ماه، بار دیگر با حکم قالیباف - شهردار تهران - رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران تغییر کرد و این مسوولیت برعهده‌ی «محمود صلاحی» گذاشته شد. این انتصاب 22 فروردین‌ماه انجام شد و در پی آن، صلاحی که پیش از این معاون شهردار تهران در حوزه‌ی برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری بود، به جای شهاب مرادی بر صندلی ریاست سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تکیه زد.

نکته جالب این انتصاب آن است که در همان روزی که حکم برکناری شهاب مرادی رسانه‌ای شد، او سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری را با حکمی تغییر داده بود.

مردی که گله‌ای نداشت

محمود صلاحی متولد اردکان یزد است و در دوران دفاع مقدس، فرمانده سپاه بوکان بوده و بعد از دوران جنگ نیز مسوولیت سازمان بسیج سازندگی را برعهده داشته است. او از بازنشستگان سپاه است. آشنایی صلاحی با محمود احمدی‌نژاد - رییس‌جمهور سابق - به اوایل دهه 60 و سال‌های جنگ و حضور احمدی‌نژاد در فرمانداری خوی برمی‌گردد. صلاحی در دولت نهم قائم‌مقام وزیر تعاون، عضو هیئت مدیره صندوق تعاون و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه بود و در سال 88 به‌عنوان استاندار خراسان رضوی همکاری خود را با دولت دهم ادامه داد.

یکی از حاشیه‌هایی که درباره‌ی صلاحی در زمان حضورش در خراسان رضوی به وجود آمد، بحث ارتباط اقتصادی او با یک رستوران معروف و تبلیغات برای آن بود. او پس از برکناری‌اش، این شایعات را تکذیب کرد و گفت: «من هیچ رابطه‌ای با آن رستوران معروف نداشتم و برای آن تبلیغ نکردم. آنچه من گفتم فقط از جنبه مسوولیتم به‌عنوان استاندار بود و هیچ رابطه خاصی با این مجموعه نداشتم.»

یکی دیگر از حاشیه‌هایی که درباره‌ی صلاحی به‌وجود آمد، نحوه‌ی برکناری‌اش از استانداری خراسان در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم بود. این برکناری در کنار دیگر جابه‌جایی‌های آن روزها، از خبرسازترین اتفاقات ماه‌های آخر سال 91 بود.

صلاحی از شهریورماه سال 88 تا آبان‌ماه سال 91 استانداری خراسان رضوی را برعهده داشت.

او در گفت‌وگوهایش پس از این برکناری، اظهار کرده بود: «من از هیچ کس گله‌ای ندارم، حتی از احمدی‌نژاد. از استانداری استعفا ندادم و رسانه‌ها در این زمینه شایعه‌پراکنی نکنند. بنده مانند قبل به‌عنوان بسیجی در خدمت ولایت و نظام اسلامی خواهم بود. با وجود شایعات اعلام می‌کنم که من در حد وزارت کشور نیستم و قصد مزاحمت برای دولت را نیز ندارم. بنده نه به خیابان فاطمی می‌روم و نه به خیابان پاستور و همه این اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده است را تکذیب می‌کنم.»

در برخی رسانه، میزبانی صلاحی برای سخنرانی محمدباقر قالیباف در مراسم گرامی‌داشت شهید ساجدی‌فر و همچنین شایعه‌ی ائتلاف سیاسی او با قالیباف، از جمله دلایل برکناری‌اش از آن سمت عنوان شده بود. صلاحی در این‌باره گفته بود: «من مدعو بودم. به هر حال دولت و آقای رییس‌جمهور همانطور که اختیار داشتند ما را یک روز منصوب کردند، اختیار داشتند که یک روز هم بردارند. بنده هیچ گله‌ای از کسی ندارم و این را تقدیر الهی می‌دانم.»

راه‌اندازی خط یک قطار شهری مشهد که البته در دوره‌های قبل نسبت به آن اقدام شده بود، آوردن سه میلیون شاخه گل با همکاری شهرداری به میادین و سطح شهر مشهد در ایام نوروز و طراوت بخشیدن به فضای شهری، گازرسانی، تأمین آب و ترمیم جاده‌های روستایی استان خراسان رضوی از اقدامات مدیریتی صلاحی در دوره‌ی استانداری‌اش اعلام شده است.

حضور در شهرداری به‌عنوان معاون قالیباف

صلاحی پس از کنار رفتن از استانداری خراسان رضوی، به موسسه مدیریت «اسوه» رفت و فعالیت خود را در یک محیط کم‌هیاهوتر ادامه داد. او در این دوره کتاب دو جلدی «شهر اسوه» را تألیف کرد که در بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

آذرماه سال 92 شهردار تهران طی حکمی، صلاحی را به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شهرداری منصوب کرد و او تا فروردین‌ماه امسال در همین سمت باقی ماند و سپس در 22 فروردین‌ماه با حکم قالیباف رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران شد.

شهردار تهران در توضیح جابه‌جایی‌هایی که در مدیران شهرداری رخ داده، گفته است: «هیچ کس از جمع کاری و مدیریتی شهرداری خداحافظی نکرده، بلکه عزیزی از یک موضع کاری، به یک موضع کاری دیگری رفته است. سازمان فرهنگی و هنری جای مهمی است و صلاحی نیز از چهره‌های فرهنگی به‌شمار می‌رود. حجت‌الاسلام مرادی روحیه جوانمردی دارند و پیش از این در حوزه شهرداری تهران در خدمت ایشان بوده‌ایم و امروز نیز به‌عنوان مشاور فرهنگی شهردار در مجموعه حضور دارند.»

قالیباف در نامه‌ای، مهم‌ترین مأموریت‌های صلاحی را در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، بازنگری و اصلاح فرآیندهای مدیریت فرهنگی، اهتمام خاص نسبت به پایش فرهنگی با هدف شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها، اجرای نظام سنجش اثربخشی و بازخوردگیری، ایجاد مرکزیت برای سفارش طراحی، تولید و ارزیابی کالاهای فرهنگی به‌منظور نظارت و اعطای مجوز به تمام بخش‌های شهرداری تهران، همچنین تولید و حمایت از آثار فاخر هنری در چارچوب سند جامع فرهنگی، هنری و جلب مشارکت اجتماعی نخبگان و فرهیختگان، هنرمندان و اصحاب قلم و حمایت متوازن از اهالی فرهنگ و هنر، بهره‌گیری از تجارب نهفته و کشف و به‌کارگیری استعدادهای ناب منابع انسانی سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای آموزش شهروندان و نیز هماهنگی با معاونت‌های شهرداری اعلام کرده است.

براساس آنچه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران منتشر شده، رییس جدید این سازمان تحقیقات و مطالعاتی درباره‌ی کاربرد الگوهای مدیریت اسلامی در جامعه دارد. همچنین با انتشار مجموعه «منشور مدیریت اسوه» در سال 2012 از سوی موسسه جهانی آموزش و تحقیقات خلاقیت (گلوبال کریتیو) مفتخر به کسب مدال طلای خلاقیت شد. ریاست هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی، مدیرعاملی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و عضویت در هیئت رییسه فدراسیون‌های ورزشی از دیگر سمت‌ها و فعالیت‎های دکتر صلاحی در سال‎های گذشته به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha