• پنجشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94012710580
  • منبع : نمایندگی فارس

نقشه باستان شناسی فارس تهیه می‌شود

نقشه باستان شناسی فارس تهیه می‌شود

ایسنا/فارس معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: امسال تلاش خواهیم کرد که نقشه باستان‌شناسی استان را تهیه کنیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: امسال تلاش خواهیم کرد که نقشه باستان‌شناسی استان را تهیه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ابراهیم قزلباش پنج‌شنبه 27 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: مشکلاتی پیش‌روی تهیه و آماده‌سازی نقشه باستان‌شناسی استان فارس است که امیدواریم با رفع آنها، این نقشه امسال آماده شود.

وی با تصریح این‌که موضوع حفاظت از آثار تاریخی مبحثی ملی بوده و وظیفه یک سازمان خاص نیست، لزوم همراهی همه مردم در پیشگیری از مداخله در آثار تاریخی و کمک به حفاظت این آثار را یادآور شد.

به اعتقاد این مقام مسئول، تخریب آثار تاریخی عمدتاً از سر ناآگاهی است و افراد معمولا با این تصور که در محدوده یک اثر تاریخی گنجی نهفته است آن را خراب می‌کنند، بر لزوم آشناسازی و آگاه‌سازی مردم در این خصوص تاکید کرد.

قزلباش با یادآوری این‌که 600 محوطه و تپه تاریخی در استان فارس شناسایی و 2866 اثر تاریخی در فهرست ملی به ثبت رسیده است، گفت: تهیه نقشه باستان‌شناسی فارس می‌تواند به حفاظت از این آثار کمک کند.

معاون میراث فرهنگی استان فارس اجرای طرح ساماندهی و گردشگری برم دلک و قصر ابونصر شیراز را یادآور و متذکر شد: علاوه بر این مجموعه سعدیه و احیای قنات تاریخی سعدی نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با پشتیبانی شهرداری شیراز اجرایی شود.

وی در خصوص پروژه هتل آسمان در شیراز گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مرتبط یکی از وظایف هر سازمان و دستگاه دولتی است، اما از طرف معاونت میراث فرهنگی و به لحاظ فنی و شهرسازی ایرادهایی به هتل آسمان وارد است که باید برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha