• شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94020502428
  • منبع : نمایندگی سمنان

متوسط سن ازدواج در استان سمنان

متوسط سن ازدواج در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به میانگین سن ازدواج در این استان گفت: میانگین سن ازدواج در استان سمنان برای مردان 29.4 و برای دختران 24.8 است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به میانگین سن ازدواج در این استان گفت: میانگین سن ازدواج در استان سمنان برای مردان 29.4 و برای دختران 24.8 است.

«عباسعلی طالب بیدختی» مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان میانگین سن ازدواج در استان بیش از متوسط کشوری است، اظهار کرد: چون‌که میانگین سن ازدواج در کشور و از جمله در استان سمنان رو به تزاید است این افزایش سن ازدواج به طور طبیعی به کاهش آمار ازدواج ها در استان انجامیده است، بطوری‌که در سال 93، شاهد کاهش 5.8 درصدی ازدواج‌ها در این استان بودیم.

وی تغییرات ساختار سنی جمعیت در کشور و افزایش میانگین سن ازدواج در میان جوانان را از علل کاهش نرخ ازدواج در کشور و استان سمنان برشمرد و افزود: در سال گذشته بالغ بر 5381 مورد واقعه ازدواج در سطح استان به ثبت رسیده اما با این وجود، ازدواج‌ها در استان با کاهش نزدیک به شش درصدی روبرو بوده است.

طالب‌بیدختی، اظهار کرد: بالغ بر 4854 مورد این ازدواج ها در مناطق شهری و تعداد 527 مورد آنها نیز در مناطق روستایی روی داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان هم‌چنین از افزایش میزان طلاق‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: در مجموع طی سال گذشته میزان طلاق‌ها در استان 6 درصد افزایش داشته است.

طالب‌بیدختی تصریح کرد: پارسال، بالغ بر 1196 مورد واقعه طلاق در دفترخانه‌های شهرستان‌های هشت گانه این استان ثبت شده است و این در حالی است که سال گذشته 1092 مورد واقعه طلاق شهری در سطح استان به ثبت رسید.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: در مدت یکسال گذشته 104 مورد واقعه طلاق روستایی ثبت شد که نشان می‌دهد برخلاف زوج‌های شهری، زوجین روستایی کمتر به جدایی و طلاق می‌اندیشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha