• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۶:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94020804983
  • منبع : نمایندگی فارس

فرماندار خنج تاکید کرد:

ضرورت انتقال آب از خلیج فارس به فارس

ضرورت انتقال آب از خلیج فارس به فارس

ایسنا/فارس فرماندار خنج گفت: هیئت دولت در سفر خود به فارس موضوع انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های شرقی و جنوبی استان را در دستور کار قرار دهد.

فرماندار خنج گفت: هیئت دولت در سفر خود به فارس موضوع انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های شرقی و جنوبی استان را در دستور کار قرار دهد.

مختار عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، اظهار کرد: بارندگی‌ها به نسبت میانگین بلندمدت و خشکسالی‌ در سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جنوب فارس از جمله این شهرستان، کاهش یافته است.

وی خواستار توجه جدی هیئت دولت به تسریع روند ساخت نیروگاه 1000 مگاواتی شهرستان در سفر به استان فارس شد و افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه با همکاری بخش خصوصی در حال انجام و هم‌اینک از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار است.

عباسی، خواستار ساخت بیمارستان 132 تخت خوابی در شهرستان خنج شد و افزود:‌ در صورت تحقق این مهم شاهد توسعه امور بهداشتی خواهیم بود. همچنین بهسازی، ساخت و تعریض راه‌های مواصلاتی از دیگر مطالبات شهرستان خنج است.

کریمی، فرماندار اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خواستار تعیین تکلیف موضوع ساخت و استقرار فرودگاه شمال استان در این شهرستان توسط هیئت دولت در سفر به فارس شد و افزود: موضوع ساخت و استقرار فرودگاه‌های شمال استان برای پوشش شهرستان‌های اقلید، خرم‌بید، بوانات و آباده در شهرستان اقلید، سال‌های گذشته، مطرح و مصوب شده است. اراضی و موقعیت فرود و خروج در همان مصوبه مشحص شده که امید است هیئت دولت در سفر به فارس توجه ویژه‌ای به آن موضوع کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگراه طریق‌الرضا اقلید - یزد و خراسان جنوبی که فاز دوم آن در حال اجراست به اعتبار 50 میلیارد تومانی جهت اتمام نیاز دارد. هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه 30 درصد است.

کریمی به اتمام طرح مطالعاتی پروژه راه آهن اقلید به یزد و اقلید به یاسوج که جزو پروژه‌های ملی است، اشاره و تصریح کرد: از هیئت دولت می‌خواهیم در سفر به فارس، دستور آغار عملیات اجرایی این طرح را ابلاغ کند.

وی، پرداخت اعتبار جهت اتمام ساخت دانشگاه دولتی شهرستان را از سوی هیئت دولت خواستار شد و اظهار کرد: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل آن به اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز دارد.

فرماندار اقلید به راه‌اندازی کارخانه فولاد شهرستان، اشاره و بیان کرد: جهت راه‌اندازی این کارخانه، زیرساخت‌هایی همچون زمین و انشعابات ایجاد شده است. شرکت سلشحواران برای سرمایه‌گذاری آماده است که به واسطه پرداخت نشدن تسهیلات بر زمین مانده است. بهره‌برداری از این پروژه، زمینه اشتغالزایی بالغ بر 1500 نفر را فراهم می‌کند.

کریمی، توجه هیئت دولت به اتمام عملیات گازرسانی به بخش مرکزی شهرستان را خواستار شد و گفت: مردم 100 روستا و چهار شهر در این شهرستان نیازمند گازرسانی هستند. عملیات اجرایی انتقال گاز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی، به علت کمبود اعتبارات به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha