• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۶:۱۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 94020905105
  • منبع : مطبوعات

مدیر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست خبر داد

اعطای مدال محیط زیستی به ورزشکاران / انتخاب نماد برای فدراسیون‌ها

اعطای مدال محیط زیستی به ورزشکاران / انتخاب نماد برای فدراسیون‌ها

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از انتخاب نمادهای محیط زیستی برای فدراسیون‌های ورزشی و اعطای مدال و نشان محیط زیستی به ورزشکاران سفیر محیط زیست خبر داد.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از انتخاب نمادهای محیط زیستی برای فدراسیون‌های ورزشی و اعطای مدال و نشان محیط زیستی به ورزشکاران سفیر محیط زیست خبر داد.

محمد درویش در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به افتتاح دفتر محیط زیست و توسعه پایدار در وزارت ورزش و جوانان، گفت: مقامات وزارت ورزش و جوانان پس از برگزاری جلسه‌ای مشترک طی نامه‌ای اعلام کردند که همزمان با برگزاری همایش ورزش و محیط زیست در 4 خرداد، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار در وزارت ورزش افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بزودی توسط رییس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر ورزش امضا خواهد شد، گفت: طی آن برای اولین بار از لیست ورزشکاران دوستداران محیط زیست با عنوان "سفیران محیط زیست" رونمایی و مرام‌نامه محیط زیستی قرائت می‌شود.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از آغاز به کار " اولین تشکل ورزشکاران دوستدار محیط زیست" در همایش ورزش و محیط زیست خبر داد و افزود: در این همایش نشان و مدال محیط زیستی به ورزشکاران سفیر محیط زیست اعطا می‌شود و مجموعه ای از ویژگی‌ها و دستورالعمل‌ها که موظف به رعایت آن در مجامع بین المللی هستند نیز به آنها ارایه می‌شود.

درویش در ادامه اظهار کرد: نماد "یوزپلنگ آسیایی" برای فدراسیون فوتبال و "درنا" برای فدراسیون والیبال انتخاب شده و این دو فدراسیون با این نمادها در میادین ورزشی حضور پیدا می‌کنند. علاوه بر این دو نماد، در همایش ورزش و محیط زیست 48 گونه ارزشمند گیاهی و جانوری دیگر نیز به عنوان نماد برای 48 فدراسیون وررزشی دیگر کشور نیز معرفی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن برای هر یک از ادارات کل تربیت بدنی در 31 استان کشور نیز یک گونه ممتاز جانوری را به عنوان نماد آن اداره کل انتخاب و در این روز رونمایی خواهیم کرد تا آن اداره در همه گرایش‌های خود پاسدار گونه معرفی شده باشد.

مدیر دفتر مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت آموزش مسائل زیست محیطی گفت: همچنین کارگاه آموزشی نیز برای روسای فدراسیون و قهرمانان ملی یعنی جامعه موثر ورزش نیز برگزار می‌شود، تا طی آن این افراد نیز بتوانند با ارتقای دانایی در رابطه با محیط زیست مخاطبان پرشمار خود را هدایت کرده و آموزش دهند.

درویش در ادامه از برگزاری اولین کارگاه آموزشی برای مجموع شبکه‌های استانی سمن‌های محیط زیستی در سه روز پایانی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: این کارگاه توسط سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان‌ جنگل‌ها تشکیل خواهد شد، چراکه در سال 94 بهبود کیفیت فعالیت سمن ها از جمله اهداف اصلی ماست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این کارگاه با هدف ارائه دانایی و توانمندی به اعضای سمن ها برگزار می‌شود تا با شناخت مشکلات مناطق، نحوه ساماندهی آن‌ها را نیز بیاموزند از این طریق سازمان جنگل ها و سازمان بتواند بخشی از فعالیت خود را با خیال آسوده تری برون سپاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۳۹

بجاي اين کارها يکسر به مناطق بزنيد و از وضعيت محيط بانان و حفاظت جويا شويد