• یکشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94022011476
  • منبع : نمایندگی سمنان

حمایت وزیر علوم از ایجاد منطقه ویژه فناوری در سمنان

حمایت وزیر علوم از ایجاد منطقه ویژه فناوری در سمنان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت از طرح ایجاد منطقه ویژه فناوری استان سمنان و صدور موافقت قطعی با ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بر توجه ویژه به کیفی سازی آموزش‌ تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت از طرح ایجاد منطقه ویژه فناوری استان سمنان و صدور موافقت قطعی با ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بر توجه ویژه به کیفی سازی آموزش‌ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سمنان، دکتر فرهادی در نشستی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات آموزش عالی در سمنان برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش عالی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از لحاظ جایگاه علمی در منطقه و جهان از رشد روزافزونی برخودار بوده است، تصریح کرد: درخشش جوانان و دانشجویان توانمند ایران اسلامی در رقابت های علمی تخصصی و کسب رتبه‌های برتر علمی در سطوح بین‌المللی گواهی روشن بر این مدعا است.

وی در ادامه با حمایت از طرح ایجاد منطقه ویژه فناوری سمنان و صدور موافقت قطعی با ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بر توجه ویژه به کیفی سازی در آموزش‌ها تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین ضمن قول مساعد به دانشگاه فرزانگان سمنان (ویژه خواهران) خواستار توجه بیشتر به کیفیت آموزشی و توسعه آموزش‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

در ادامه حسن سعدالدین فرماندار استان سمنان از توسعه آموزش عالی به عنوان یکی از محورهای توسعه در سمنان یاد و اظهار کرد: توسعه متوازن آموزش عالی در سمنان به گونه‌ای بوده که به نسبت سرانه جمعیت و در مقایسه با سایر شهرستانها و استانهای کشور شاهد آمار بالای دانشجو در سمنان هستیم.

وی با اشاره یه اینکه از هر شش نفر در استان سمنان یک نفر دانشجو است، ادامه داد: این در حالی است که در سطح کشور از هر 17 نفر، یک نفر دانشجو است لذا این مهم، استان و شهرستان سمنان را به عنوان یک قطب دانشگاهی در کشور مطرح کرده است.

همچنین علی رضا خسروی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع استان و شهرستان سمنان در بخش آموزش عالی تصریح کرد: سمنان از حیث وجود زیرساخت‌های مناسب و از نظر نرم افزاری و سخت افزاری و فضاهای آموزشی و وجود اساتید و اعضای هیات علمی با مدارج بالای علمی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

این نماینده مجلس نهم گفت: توسعه روزافزون آموزش عالی در شهرستان و ایجاد بسترهای آموزشی لازم، استان سمنان را به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ دانشگاهی در کشور مطرح کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان سمنان داری دو پارک علم و فناوری است، ادامه داد: توانمندی و قابلیت‌های بسیار بالایی برای دانشجویان و افرادی که دارای ایده‌های نو به ویژه در بخش علمی و فناوری و اقتصادی هستند در این مجموعه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش دانشگاهی استان از پارک‌های علم و فناوری به عنوان ظرفیتی ویژه برای دانشجویان یاد کرد و افزود: وجود این زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها، جدای از ارتقای علمی دانشجویان و دانشگاهیان استان، خود به رونق علمی و اقتصادی در استان و کشور کمک می‌کنند.

گفتنی است، در این نشست روسای دانشگاه‌های سمنان، آزاد اسلامی و فرزانگان نیز به بیان مسائل، نقطه نظرات و پیشنهادات و مشکلات واحدهای دانشگاهی خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha