• سه‌شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94022212884
  • خبرنگار : 71191

«پنه‌لوپه‌»های ایتالیایی به ایران می‌آیند

«پنه‌لوپه‌»های ایتالیایی به ایران می‌آیند

مدیرکل سابق موزه‌ ملی ایران گفت: مجسمه‌ «پنه‌لوپه» ایران که از 18 اردیبهشت در بنیاد «پرادا» میلان به نمایش درآمده است، چهار ماه دیگر با سه همتای خود به ایران بازمی‌گردد.

مدیرکل سابق موزه‌ ملی ایران گفت: مجسمه‌ «پنه‌لوپه» ایران که از 18 اردیبهشت در بنیاد «پرادا» میلان به نمایش درآمده است، چهار ماه دیگر با سه همتای خود به ایران بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا،‌ نیم تنه‌ی «پنه‌لوپه‌» ایران که در پرسپولیس کشف شده و در موزه‌ی ملی ایران نگه‌داری می‌شود،‌ در یونان باستان همسر «اولیس»، قهرمان داستان اودیسه هومر ، پادشاه ایتاکا و جنگجویی دلاور است که متعلق به سال 500 تا 480 قبل از میلاد بوده است.

براساس مذاکرات مهناز گرجی، رییس سابق موزه‌ی ملی ایران با بنیاد «پرادا» و موزه‌ی واتیکان، چندماه آینده به ایران می‌آید.

گرجی در این زمینه به ایسنا گفت:‌ براساس تفاهم‌نامه‌ ایران و بنیاد «پرادا» و با حمایت ویژه و مجوز هیات دولت ایران مجسمه‌ «پنه‌لوپه» موزه‌ی ملی ایران به مدت چهارماه به ایتالیا امانت داده شد، تا پس از آن مجسمه‌ ایران با سه مجسمه‌ دیگر در ایتالیا برای نمایش به ایران آورده و نمایش داده شوند.

او با اشاره به آغاز نمایش مجسمه‌ ایران در بنیاد «پرادا» در شهر میلان از جمعه‌ گذشته (18 اردیبهشت) تا شهریور ماه افزود‌: با پایان مدت نمایش این مجسمه در آن بنیاد،‌ براساس تفاهم‌نامه‌ی به امضا رسیده، سه مجسمه‌ «پنه‌لوپه» موجود در بنیاد «پرادا» در میلان به همراه مجسمه‌ «پنه‌لوپه»‌ی ایران، از 31 شهریور برای نمایش به ایران می‌آیند و به مدت 4 ماه در ایران نمایش داده شوند.

گرجی افزود: دو مجسمه‌ از سه مجسمه‌ی «پنه‌لوپه» متعلق به موزه‌ی واتیکان است که با شرایط بسیار دشوار و با حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی به ایران می‌آیند.

او ادامه داد: همه‌ هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه برعهده‌ «بنیاد پرادا» خواهد بود و کاتالوگ علمی با مشارکت پژوهشگر ایرانی تهیه شده و مقاله‌ای درباره‌ی معرفی «پنه لوپه» نیز منتشر شده است.

به گفته‌ وی، براساس تفاهم‌نامه‌ به امضا رسیده با ایتالیا نمایش چهار «پنه‌لوپه»ی افسانه‌های یونان،‌از مهر 94 به مدت 4 ماه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha