• شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94030200775
  • منبع : شهرداری تهران

بودجه سرای محلات تهران امسال بدون تغییر

بودجه سرای محلات تهران امسال بدون تغییر

به گفته معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران ، فضا و امکانات سراهای محله با سرمایه شهرداری تامین می شود و به طور امانی در اختیار مدیریت محله قرار می‌گیرد.

به گفته معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران ، فضا و امکانات سراهای محله با سرمایه شهرداری تامین می شود و به طور امانی در اختیار مدیریت محله قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، ناصر امانی درخصوص پیشینه شکل گیری تفکر ایجاد سراهای محله گفت: سرای محله با هدف سرویس دهی و ارایه خدمات مختلف فرهنگی – اجتماعی به شهروندان ساکن 374 محله کلان شهر تهران به صورت متنوع و خلاقانه پایه ریزی شد و به دنبال آن تحولی ساختاری در جهت تحقق رویکرد محله محوری در مناطق 22 گانه شهر تهران پدید آمد. لذا در اجرای چنین فرآیندی پیش بینی بودجه و اعتبار مصوبی هم لحاظ شد و مطابق آن همه ساله در اعتبارات حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران رقم مشخصی به آن اختصاص یافته است که در سال 1393 این مبلغ بالغ بر هفت میلیارد تومان بود .

وی افزود: مدیریت محله نهادی، مردمی و غیرانتفاعی است.ضمن اینکه در تابعیت و سلسله مراتب سازمانی شهرداری تهران نیست، بلکه هیات امنای آن منتخب مردم و اعضای سازمان های مردمی هستند و تنها یک نماینده از شهرداری در آن وجود دارد.در کنار اینها در نظر داشته باشید که افراد متناسب با توانایی و علاقمندی به صورت داوطلبانه در فعالیت های محله ای شرکت می کنند.

وی درباره نحوه تهیه برنامه های توسعه محله ها گفت: ابتدا شورای راهبردی سیاست های کلی را با مشورت و همفکری تمامی محلات به سرای محلات اعلام می کند. سپس هیات امنا با استفاده از کارگروه های تخصصی هر محله و جمع آوری نظرات خانه ها و کانون های محلات نسبت به بررسی و تصویب برنامه و بودجه محله ضمن همکاری و همراهی شهردار ناحیه و معاونت اجتماعی منطقه اقدام خواهد کرد. نهایتا با تصویب برنامه هر محله در هیات امنای آن ، برنامه جهت اجرا به مدیر محله ابلاغ می گردد. مدیر محله هم موظف است تا نحوه اجرای برنامه و بودجه را به طور مستمر به هیات امنا گزارش دهد.

به گفته امانی، فضا و امکانات سراهای محله با سرمایه شهرداری تامین می شود و به طور امانی در اختیار مدیریت محله خواهد بود. هزینه ها نیز به طور جزئی و در راستای توانمندسازی مدیریت محله تامین می شود و سالانه و البته با توجه به پتانسیل های متفاوت محلات کاهش می یابد تا ضمن افزایش درآمدهای پایدار محله امکان استقلال آتی محلات از حمایت های شهرداری فراهم شود.

معاون شهردار تهران درباره رابطه شورایای ها و شورای شهر با مدیریت محلات اظهار کرد: اعضای شورایاری 7 نفر اکثریت غالب هیات امنا هستند که منتخب مستقیم مردم محله هستند. در واقع مدیریت محله بازوی اجرایی ایشان برای تامین نیازها و خواسته های شهروند محلی است. رابطه مدیریت محله با شورای شهر نیز بطور غیر مستقیم و در ذیل رابطه شورایاران به عنوان نمایندگان محلی شهروندان با اعضای شورا به عنوان نمایندگان شهری شهروندان تعریف می شود.

به گفته وی، در سطح شهر تهران تعداد 374 باب سرای محله در حال ارائه خدمات به ساکنین محلات در تمامی نقاط این کلان شهر هستند. بیشترین سرای محله در مناطق 2، 4، 9 و 10 و کمترین آن نیز در مناطق 3، 6، 7 و 8 قرار دارد.

وی درباره بودجه سرار محلات نیز گفت: با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، سیاست های شهرداری و تدابیر شهردار تهران در رابطه با موضوع بودجه مصوب شهرداری امکان افزایش در سال 94 میسر نیست و در حال حاضر تا پایان سال جاری افزایشی نخواهیم داشت.

امانی درباره نظارت بر بودجه سرا های محله نیز اظهار کرد: روند نظارتی در این رابطه بر اساس فرآیندهای مدیریتی در سطح نواحی مناطق 22 گانه شهرداری تهران پیش بینی و تعریف شده که بر این اساس رئیس اداره اجتماعی نواحی، معاونت اجتماعی منطقه و دبیرخانه ستاد مدیریت محله نظارت و اقدام لازم را اعمال می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha