• یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94031006063
  • خبرنگار : 71530

جمعیت امدادی دانشجویی- مردمی امام علی (ع) برگزار کرد

"کعبه کریمان" طرحی برای برآورده کردن آرزوهای کودکان دردمند

"کعبه کریمان" طرحی برای برآورده کردن آرزوهای کودکان دردمند

همایش «کعبه کریمان» به همت جمعیت امدادی دانشجویی- مردمی امام علی (ع)، در فرهنگسرای شفق برگزار شد. این آیین از سال 1387 و همزمان با ایام میلاد مولا علی(ع) و اعتکاف برگزار می شود و طی آن، آرزوهای کوچک و بزرگ کودکان دردمند برآورده می‌شود.

همایش «کعبه کریمان» به همت جمعیت امدادی دانشجویی- مردمی امام علی (ع)، در فرهنگسرای شفق برگزار شد. این آیین از سال 1387 و همزمان با ایام میلاد مولا علی(ع) و اعتکاف برگزار می شود و طی آن، آرزوهای کوچک و بزرگ کودکان دردمند برآورده می‌شود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعیت امام علی(ع) در این طرح، کودکان محروم، بازمانده از تحصیل، کودکان کار و کودکان بیمار آرزوهای خود را می نویسند و درون کعبه های مقوایی کوچک قرار می دهند تا در ایام میلاد مولا علی(ع) و مراسم اعتکاف، این کعبه های کوچک توسط اعضای جمعیت به دست مردم برسد و هر کس به قدر وُسع خود بکوشد آرزوی این کودکان را برآورده سازد و از این طریق عبادتی اجتماعی در اقتدا به سیره عملی زندگی مولا علی(ع) در جامعه ترویج شود.

در واقع در این طرح کعبه به عنوان نماد میلاد مولا علی(ع)، یادآور رفتار پدرانه و مسئولانه ایشان در قبال محرومان اجتماع و به خصوص کودکان بی پناه است.

به گزارش ایسنا در همایش پایانی این طرح زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امدادی دانشجویی- مردمی امام علی (ع)، ضمن بیان توضیحاتی در مورد فعالیت‌های جمعیت ، گفت:15 سال است درعرصه معضلات اجتماعی فعالیت می‌کنیم و به عنوان یک ارگانِ مردمیِ مستقل، حدود 30 مرکز آموزشی تحت عنوان "خانه ایرانی " درمحلات معضل خیزکشور برپا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که کودکانی را که محروم ازتحصیل هستند به لحاظ آموزشی و دیگر نیازهای اساسی‌شان، مورد حمایت قرار دهیم.

رحیمی مهمترین دغدغه خانواده‌های محروم را مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی آنها دانست و توسعه کارآفرینی برای مادران را از برنامه های اصلی جمعیت برای کاهش معضل کار کودکان برشمرد.

همچنین فرزاد حسینی، یکی از اعضای هیئت مدیره جمعیت نیز در ادامه این همایش گفت:طرح کعبه کریمان ایجاد شده تا بدانیم جامعه ما به لحاظ شدت آسیب های اجتماعی درکجا قرارگرفته است.

وی ادامه داد: تیم های شناسایی ما به محله‌هایی رفتند که شاید هیچوقت دیده نشده بودند. ازکودکان می پرسیدیم آرزویتان چیست؟ یکی می گفت آرزویی ندارم، دیگری می گفت آرزوی مرگ دارم و کودکی هم می گفت آرزو دارم یک ساندویچ سالم بخورم و این کودکی بود که هرروزاز سطل آشغال جلوی رستورانها باقیمانده ساندویچ ها را می‌خورد.

همچنین شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت درپایان اظهارکرد: وجدان و شرفِ ما کودکانند و روا نیست کودکانی که نشانِ خداوند هستند، کودکیشان با تجاوز و کتک بگذرد. همه ماباید برای تحقق دنیایی تلاش کنیم که در آن، به جای مواد مخدر یا اسلحه، آرزوهای کودکان به خانه هایشان بُرده می شود.

پس از پایان این همایش، عده‌ای از حضار به همراه اعضای جمعیت، جهت توزیع هدایا و آرزوهای برآورده شده کودکان محله کهریزک، راهی این محله شدند.

به گزارش ایسنا، امسال 276 آرزو در تهران و مجموعا 409 آرزو نیز در شهرهای ایلام، بوشهر، مشهد، همدان، قم، کرمان و تبریز (685 آرزو) جمع آوری شده و تا کنون 60 درصد این آرزوها برآورده و تحویل داده شده و تا نیمه شعبان، آرزوهای باقی مانده نیز برآورده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha