• یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94031006125
  • خبرنگار : 71078

بهمن ماه؛

بزرگداشت ملی آئین نذر فرهنگی برگزار می‌شود

بزرگداشت ملی آئین نذر فرهنگی برگزار می‌شود

به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نذر و نذر فرهنگی و با هدف احیای ارزش‌ها و بسترسازی برای تولید علم و تعمیق‌بخشی به نگاه نذر و ابعاد گسترده آن، اولین بزرگداشت مللی آئین نذر فرهنگی بهمن ماه برگزار می‌شود.

به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نذر و نذر فرهنگی و با هدف احیای ارزش‌ها و بسترسازی برای تولید علم و تعمیق‌بخشی به نگاه نذر و ابعاد گسترده آن، اولین بزرگداشت مللی آئین نذر فرهنگی بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از دبیرخانه بزرگداشت ملی آئین نذر فرهنگی، از جمله اهداف این بزرگداشت اشاعه و ترویج بخشی از سبک زندگی اسلامی - ایرانی در آینه نذر فرهنگی، بسترسازی برای تولید ایده و خلاقیت و ابتکارات در جهت گسترش فرهنگ نذر، ارائه و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در آثار ادبی، هنری، علمی، بصری، ارتقای کمی و کیفی تولیدات و آثار در بخش‌های علمی و پژوهشی، هنری، ادبی و فضای مجازی با دیدگاه نذر فرهنگی، زمینه‌سازی در جهت توسعه تعاملات و هم‌افزایی در انجام مشارکت‌های اجتماعی با نیت الهی و ایجاد شوق در فعالیت‌های نذر فرهنگی بین عموم جامعه بویژه متخصصان است.

فراخوان این بزرگداشت در بخش ادبی شامل شعر، قطعه ادبی، نمایشنامه، فیلمنامه، داستان کوتاه، داستان و خاطره است. بخش هنری نیز به خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، فیلم کوتاه، فیلم، انیمیشن، تندیس نذر فرهنگی و طراحی کاراکتر نذر فرهنگی اختصاص یافته است.

بخش علمی و پژوهشی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه در مقاطع کارشناسی – کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود و بخش مجازی این بزرگداشت مللی مربوط به طراحی سایت، وبلاگ، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی است.

از جمله موضوعات این بزرگداشت می توان به نذر فرهنگی و مفاهیم همدلی، همزبانی، انفاق، نذرفرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، نذرفرهنگی و جامعه شهروند محور، نذرفرهنگی و بهبود آسیب‌های اجتماعی، نذرفرهنگی و الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی اشاره کرد.

بزرگداشت ملی آئین نذر فرهنگی توسط مؤسسه خیریه نذر فرهنگی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد. مهلت ارسال آثار تا 15 آبان ماه سال جاری است که در نهایت به 72 اثر برگزیده اول تا سوم، جوایز نفیسی در مراسم اختتامیه که بهمن ماه خواهد بود اعطا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha