• چهارشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94031307607
  • منبع : نمایندگی لرستان

عضو انجمن روان‌شناسان ایران:

بیش از 90 درصد ایرانیان ماهواره دارند/شکسته شدن قبح‌ها با پخش سریال‌های دنباله‌دار

بیش از 90 درصد ایرانیان ماهواره دارند/شکسته شدن قبح‌ها با پخش سریال‌های دنباله‌دار

عضو انجمن روان‌شناسان ایران گفت: ماهواره کاری کرده که حرمت‌ها شکسته شده و روی افکار مردم تأثیر گذاشته است و این‌ها اوج تخریب ماهواره است.

عضو انجمن روان‌شناسان ایران گفت: ماهواره کاری کرده که حرمت‌ها شکسته شده و روی افکار مردم تأثیر گذاشته است و این‌ها اوج تخریب ماهواره است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، عظیم دارایی‌فاضلی در میزگرد تخصصی با موضوع ماهواره ، با اشاره به اینکه برخورد قهری با ماهواره پیامدهای نامطلوب داشته است، افزود: براساس آمار بیش از 90 درصد مردم ایران ماهواره دارند و در این بین نه تنها خانواده‌های غیرمذهبی بلکه حتی خانواده‌های مذهبی هم از ماهواره استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد : اهدافی که ماهواره دارد به‌صورت غیرمستقیم است. سریال‌های ادامه‌دار پخش می‌کند، فیلم پخش نمی‌کند چون بعد دو ساعت تمام می‌شود و فراموش می‌شود اما سریال‌های 100 قسمتی و بیشتر می‌سازند که 10 قسمت اول بحث غیراخلاقی هم ندارد برای همین پدر، مادر، دختر و همه باهم فیلم خانوادگی را می‌بینند اما 10 قسمت بعد روان‌شناسان می‌گویند که به‌صوت غیرمستقیم قُبح‌ها شکسته می‌شود، بحث‌های غیراخلاقی راحت‌تر بیان می‌شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بیشتر مردم ایران نسبت به سریال‌هایی که ادامه‌دار باشد علاقه نشان می‌دهند. آن‌ها سریال‌های 100 الی 200 قسمتی می‌سازند همان‌که تمام شود سریال دیگری می‌سازند و این چنین روی افکار مخاطبان که اکثراً هم زنان خانه‌دار هستند تاثیر می‌گذارند.

دارایی‌فاضلی اضافه کرد: الان ماهواره در سطح مهدکودک‌ها برنامه دارد ما اگر بخواهیم کیفی برای بچه‌مان بخریم شخصیت ایرانی نمی‌خریم چون بچه قبول نمی‌کند چون آن‌ها روی افکار مردم از کودکی تا بزرگسالی کار کرده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دشمن لشگرش را در خانه‌های ما آماده می‌کند یعنی الان هر خانه یک لشگر و نیرو برای آمریکا دارد هم‎اکنون هر خانواده‌ای که بگوییم ماهواه را جمع کند می‌گوید بگذارید این سریال تمام شود، سریال تمام می‌شود اما سریال بعدی شروع می‌شود و جایگزین قبلی می‌شود.

عضو انجمن روان‌شناسان ایران به پیامدهای منفی ماهواره اشاره کرد و گفت: ماهواره کاری کرده که حرمت‌ها شکسته شده، روی افکار مردم تاثیر گذاشته و این‎ها اوج تخریب ماهواره است.

دارایی فاضلی گفت: ماهواره اول شیرین است ولی به‌تدریج یک سمی را وارد بدن می‌کند که وابستگی و اعتیاد می‌آورد و برگشت هم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل خوراک فکری است که صداو سیما انجام نمی‌دهد اگر آسیب‌های ماهواره و اثرات مخرب آن روی خانواده را بتوان با حضور کارشناسان مستندسازی کرد و به‌صورت مستمر از تلویزیون پخش کرد می‌توان ماهواره را جمع کرد.

فاضلی‌دارایی گفت: اگر مردم آگاهی داشته باشند می‌توان بساط ماهواره را جمع کرد الان زن و مرد علناً به‎هم خیانت می‌کنند چون ماهواره تبلیغ کرده و تاثیرگذار بوده است اما اگر آسیب‌های ماهواره در برنامه‌های مستند بیان شود، می‌توان ماهواره را کنار گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۰:۰۷

قبح خيلي چيزها، با چيزهايي غير از ماهواره شکسته شده. اختلاس، فساد، بي نظمي اجتماعي، و ... ماهواره دست ما نيست، اين چيزها که دست خودمونه!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۱:۲۱

اينها همه نظراتي است که اسما روانشناسانه ولي عملا شخصي هستند، ماهواره هم يکي از ابزارهاي تکنولوژيست مثل اينترنت و تلفن همراه، مثل وايبر و واتس آپ. راه درست اين است که با قبول کردن يک پديده يا خوراک جايگزين داد يا ظرفيت مردم را بالا برد يا راهنمايي کرد ولي اين که انتظار داشته باشيم با توصيه هاي اينگونه و دادن خوراک فکري بساط ماهواره جمع شود يعني ابزاري که سراسر جهان از آن استفاده مي کنند را برداريم و براي مردم تصميم بگيريم که چه کنند هم نشدني و هم بازگشت به گذشته است که هيچ کدام نمي شود.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۲:۲۸

سوال مهم اين است که اين سريالهاي ماهواره وابسته به چه کسي است و هزينه آنها از کجا تهيه مي شود.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۴:۰۱

عزيز من وقتي صدا و سيما از صبح تا شب چند نفر نشستن دارن حرفهاي خاله زنکي باهم مي زنند و هيچ سرگمي نداره معلوم مردم هم ميرن ماهواره مي بينند. اين همه بودجه و درآمدش خرج چيزاي آبکي ميشه همه مردم که نمي خوان فيلسوف يا علامه دهر بشن که . خيلي هاشون دنبال سرگمي تلوزيون اند .

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۵:۵۶

به جاي اين بحثها و متقاعد كردن مردم به جمع كردن ماهواره، جايگزين هاي بهتري براي او فراهم كنيم. صدا و سيما كه با پخش سريالهاي ضعيفي مثل شمعدوني و يا بحثها و ميزگردهاي يك طرفه و جانبدارانه ديگر مخاطبي برايش نمانده. حداقل چند شبكه خصوصي داخلي راه اندازي شود تا مردم صداهاي متفاوتي بشنوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۶:۴۴

اين آمار که 90 درصد مردم ايران ماهواره دارن صحيح است.فکر نکنم لطفا منبع آمار دهنده هم بدين و اين جوري جو سازي نکنيد شايد 90 درصد مردم تهران ماهواره دارن.