• دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۴:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94031809715
  • خبرنگار : 71186

از سوی یک واردکننده انجام شد

انتقاد از واردات خودرو توسط خودروسازان

انتقاد از واردات خودرو توسط خودروسازان

عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ورود خودروسازان بزرگ به حوزه واردات خودرو یکی از چالش‌های شرکت‌های واردکننده خودرو است. این موضوع به نفع کشور نیست که یک شرکت تولیدکننده خودرو به واردات این محصول بپردازد.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ورود خودروسازان بزرگ به حوزه واردات خودرو یکی از چالش‌های شرکت‌های واردکننده خودرو است. این موضوع به نفع کشور نیست که یک شرکت تولیدکننده خودرو به واردات این محصول بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن بیک‌محمدی در مراسم رونمایی از یک خودرو وارداتی با بیان اینکه گفته می‌شود به دلیل توقف واردات خودرو از سوی واردکنندگان متفرقه، امکان افزایش قیمت خودروهای وارداتی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار این اتفاق بعید است.

وی با اظهار این‌که مردم به دلیل خوش‌بینی به نتیجه مذاکرات، خرید خودرو را تحریم کرده‌اند ادامه داد: بازار در حدی راکد است که بعید است قیمت‌ها افزایش یابد. در حال حاضر نیز تمام شرکت‌ها با مشکل فروش مواجه هستند.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در هزینه‌های پایه واردات خودرو در سال جاری افزایش نداشته‌ایم، تصریح کرد: به عنوان مثال سال گذشته قیمت برگه اسقاط خودرو از 2.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان افزایش یافت اما در سال جاری قیمت آن کاهش یافته و به 3.5 میلیون تومان رسیده است که نشان دهنده کاهش بخشی از هزینه‌های واردات خودرو است.

وی ادامه داد: در حال حاضر رکود بازار و کاهش فروش از چالش‌های واردکنندگان خودرو در سال جاری است، بنابراین بعید است که شرکت‌های واردکننده خودرو به دنبال افزایش قیمت باشند و شرایط فروش فعلی آن‌ها نیز بیانگر همین موضوع است.

به گزارش ایسنا، اشاره انتقادی این عضو انجمن واردکنندگان خودرو به شرکت ایران خودرو باز می‌گردد که یکی از محصولات رنو به نام کپچر را وارد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۰۹:۱۷

به جاي انتقاد، کيفيت خودروهاي خودشون رو ببرن بالا!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۰۹:۳۴

اولا خودروسازان مونتاژکارند نه توليد کننده،درثاني فکر مي کنم اگه خودرو وارد کنند خيلي بهتر باشه تا خودرو مونتاژ کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۰۹:۳۵

تازه بازار داره رقابتي ميشه کي ميگه ايران خودرو خودرو سازهستش. واردکننده ي مدلهاي قديمي بود حالا ميخواد مدل هاي جديد وارد کنه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۰:۳۲

ايران خودرو بسيار كار خوبي كرده كه اين خودرو را وارد كرده وگرنه دلالهاي خودرو اين پول را صرف شكمهاي خود و چند نفر دور و برشان مي كردند حد اقل ايران خودرو اين پول را صرف راهبري يك كارخانه توليدي با دهها هزار كارگر مي كند اتفاقا دولت بايد اين وارد كنندگان شخصي كه پولشان فقط توي جيب خارجي ها مي رود را از واردات منع يا محدود كند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۱:۲۱

يعني محصولات ديگر واردات به حساب نمي‌یاد که سايپا مثه نقل و نبات داره مياره؟! انواع خودروهاي چانگان زوتاي کيا برليانس .... !! و ساير به اصطلاح خودرو سازها! يعني بستن 4 تا پيچ به هم ميشه خودروسازي؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۹:۱۱

اگه ما خودرو ساز هستيم پس بنز و بي ام دبليو و تويوتا و پژو ... چي هستن؟؟؟وقتي ميگيم خودرو ساز داخلي توهيني هست به اين شرکت هاي بزرک توليد محصول چند سال پيش اروپا و کره؟؟ کيو به سخره گرفتن

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۲:۳۵

من که ديگه واقعا گيج شدم . موقعي که ديگران خودرو وارد ميکنند قطعه سازها ورشکست ميشن و در کل واردات خودرو به ضرر صنايع داخلي هست ولي اگه خود خودروسازان وارد کنند هيچ اتفاقي نمي افته و کسي هم ضرر نميکنه . واقعا سياست ميگن پدر مادر نميشناسه اينه.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۳:۴۸

خنده دار هست توليد کننده وارد کننده هست چرا؟