• دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94031809906
  • خبرنگار : 71356

چرا وکلای مهدی هاشمی به دادگاه انقلاب رفتند؟

چرا وکلای مهدی هاشمی به دادگاه انقلاب رفتند؟

سیدمحمود علیزاده طباطبایی و سیدوحید ابوالمعالی صبح امروز در دادگاه انقلاب حضور پیدا کردند.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی و سیدوحید ابوالمعالی صبح امروز در دادگاه انقلاب حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیزاده طباطبایی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری دادگاه تجدیدنظر و آخرین وضعیت پرونده موکلش، گفت: دادگاه تجدید نظر الزاماً جلسه‌ای برگزار نمی‌کند بلکه نسبت به پرونده تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: ما لوایح خود را به دادگاه ارائه کرده‌ایم و منتظر تصمیم دادگاه تجدیدنظر هستیم.

وحید ابوالمعالی پس از خروج از دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: پرونده به شعبه‌ 54 دادگاه تجدیدنظر ارسال شد و ما هم به مرور زمان لوایحی را به این شعبه ارائه کردیم.

وی افزود: اولین لایحه ما در مورد رد صلاحیت قاضی دادگاه بود. ما معتقد بودیم قاضی رسیدگی کننده به این پرونده باید قرار امتناع از رسیدگی صادر کند، ولی این بحث را قبول نکردند. امروز هم لوایحی را برای تکمیل دفاعیات قبلی خود دادیم؛ زیرا حق هر کسی است که در مرحله تجدیدنظر هم از خود دفاع کند.

ابوالمعالی تصریح کرد: ما قبلا مصرانه خواسته‌ایم که جلسات به صورت علنی برگزار شود تا مردم در جریان امر قرار گیرند ولی تاکنون موافقت نکردند.

وی با بیان اینکه هیچ برآوردی از زمان صدور رای نداریم درباره‌ احتمال تخفیف مجازات مهدی هاشمی در مرحله تجدیدنظر چنین ابراز عقیده کرد: من حکم را درست نمی‌دانم و از لحاظ حقوقی باید رای برائت صادر می‌شد. من اصلا به تخفیف نه راضی ام و نه فکر می‌کنم؛ زیرا معتقدم جرمی واقع نشده است.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی گفت: حکم دادگاه تجدیدنظر قطعی است، منتها طرق فوق‌العاده اعتراض به رای که برای همه وجود دارد برای ما نیز وجود خواهد داشت.

ابوالمعالی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم برای ارائه لایحه به دادگاه مراجعه خواهید کرد؟ گفت: بله، ما چند لایحه دیگر نیز باید تقدیم کنیم. منتظر بودیم که دادگاه نسبت به عدم صلاحیت قاضی تصمیم‌گیری کند که این اتفاق نیفتد. البته ما بیشتر دفاعیات را انجام داده‌ایم.

ابوالمعالی در پاسخ به این سوال که آیا قانون جدید آیین دادرسی کیفری تاثیری بر روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی دارد؟ گفت: از جهاتی تاثیر دارد ولی تصور نمی‌کنم آن را اعمال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha