• سه‌شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 94032615401
  • منبع : مطبوعات

انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین سلامت تهران برگزار شد

انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین سلامت تهران برگزار شد

انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان تهران برگزار و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی به عنوان ریاست هیات امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران انتخاب شد.

انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان تهران برگزار و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی به عنوان ریاست هیات امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران انتخاب شد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و بنابر اعلام روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، اولین انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، سید حسین هاشمی، استاندار تهران و سیدرضا نیری، دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و مسولا ن دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی وجمعی از خیرین سلامت و اصناف برگزار شد.

در مجمع عمومی مجمع خیرین سلامت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به سمت ریاست هیئت امنا مجمع خیرین سلامت استان تهران انتخاب شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به ظرفیت‌های ائمه جمعه سراسر کشور خواستار استفاده از این ظرفیت‌ها برای بکارگیری و جلب مشارکت خیرین در عرصه سلامت شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه کشور در اجلاس مجمع خیرین سلامت تهران از آمادگی 840 نفر از ائمه جمعه برای جذب و اطلاع رسانی و جلب مشارکت‌های خیرین سلامت در سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در اولین جلسه تشکیل هئیت امنا وهیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان تهران که با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از خیرین سلامت استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات خیرین سلامت اقداماتی انسانی و مورد قبول خداوند متعال قرار است.

وی با اشاره به اقدامات خیرین سلامت کشور، افزود: مجمع خیرین سلامت با حضور آقای نیری وهمکارانش توانسته اقدامات قابل قبولی درحوزه بهداشت و درمان داشته و این خدمات در مناطق مختلف کشور دیده می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه آمادگی همکاری برای گسترش این امر خیر در میعادگاه نماز جمعه کشور فراهم است، گفت: 840 محل که در آن نمازجمعه برگزار می‌شود، آماده همکاری در این امر خیر بوده و حاضریم برای جذب مردم در این امر خداپسندانه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، افزود: مقام معظم رهبری تاکید زیادی مبنی بر بکارگیری و جذب و حضور مردم در امور خیر دارند و تاکید معظم له نشان از اهمیت حضور مردم در این حوزه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه عمل خیر تربیت کننده انسان است، تصریح کرد: باب خیر نباید از مردم گرفته شده و روحیه خدمت‌گذاری در مردم کشور نیاز به گسترش است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امکانات زیادی از حوزه بهداشت و درمان متعلق به خیرین کشور است، بیان کرد: دو سوم امکانات شبکه بهداشت و درمان کشور از حوزه وقف بوده و نقش خیرین در این حوزه قابل چشم پوشی نیست.

خیرین سلامت تهران به کمک مناطق محروم بشتابند

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از کمک 3200 میلیارد تومانی خیرین سلامت برای ساخت، تجهیز و نوسازی بخش بهداشت و درمان کشور خبر داد و افزود: لازم است که خیرین تهران به کمک مناطق محروم و کم برخوردار کشور بشتابند.

سیدرضا نیری در مراسم اولین جلسه هیات امنا و انتخاب اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان تهران با تبریک اعیاد شعبانیه در آستانه ماه میهمانی خدا اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توسعه و بکارگیری و استفاده از مشارکت‌های بخش مردمی برای حل مشکلات بهداشت و درمان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه خود را جدای از دولت نمی‌دانیم، افزود: در کشور دولت به تنهایی قادر به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی نیست و ما نیز در راه برطرف کردن مشکلات حوزه بهداشت و درمان خادم دولت و کمک حال آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز است از ظرفیت‌های خیرین سلامت تهران در مناطق کم‌برخوردار و محروم استفاده شود، گفت: از ظرفیت‌های خیرین تهران می‌توان در مناطق محروم و کم برخوردار کشور استفاده کرد و در این مناطق این ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم به کارگیری شود.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت 200 شعبه در سراسر کشور تاسیس کرده است، بیان کرد: باید به مناطق محروم و کم برخوردار کشور توجه بیشتری کرده و در آن مناطق از کمک ومشارکت خیرین استفاده موثری انجام گیرد.

نیری با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق محروم کشور بیماران با درد دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: در زابل سل مقاوم وجود دارد و این بیماری به سوغاتی برای مناطقی که بیماران برای درمان مراجعه می‌کنند تبدیل شده است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت در مورد اقدامات دیگر مجمع خیرین سلامت کشور خاطرنشان کرد: 2700 مرکز درمانی در کشور با کمک خیرین ساخته شده ، 60000 هزار خیر در این مدت ساماندهی شده و مبلغی بیش از 3200 میلیارد تومان کمک خیرین به مجمع بوده است.

وی افزود: تمام مراکز ساخته شده توسط خیرین در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفته و تحویل دولت شده است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت گفت: 13 میلیون مترمربع زمین توسط خیرین به مجمع برای ساخت مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاه و اورژانس جاده‌ای اختصاص یافته است.

همچنین دراین جلسه محمد حسن نامی، محمد علی امام هادی، علیرضاعسگریان، مجتبی مطهری اصل، هاشم سلیمی آشتیانی، قاسم نوده فراهانی وحسین نیکنام به عنوان اعضای اصلی هئیت مدیره و مسعود توانا و آتوسا مومنی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هئیت مدیره با رای مجمع انتخاب شدند.

همچنین مردانی وحسام عقبایی به عنوان بازرسین اصلی و علی توسطی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha