• دوشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94040100111
  • منبع : نمایندگی سمنان

تهیه بالغ بر 350 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در سمنان

تهیه بالغ بر 350 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تهیه بالغ بر 350 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در این استان خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تهیه بالغ بر 350 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در این استان خبر داد.

علینقی حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، اظهارکرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حال حاضر با هدف کنترل و تثبیت ماسه‌های روان در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی، به متمرکز کردن پروژه‌های مطالعاتی و اجرایی خود در مناطق کانون‌های بحرانی فرسایش بادی که بالغ بر 470 هزار هکتار از وسعت استان را در بر می‌گیرند، پرداخته است.

وی با اشاره به تهیه طرح‌های بیابان‌زدایی در این استان، یادآوری کرد: طرح‌های بیابان‌زدایی تهیه شده در این اداره کل نزدیک به 140 هزار هکتار از سطح کانون‌های بحرانی استان را در بر می‌گیرند.

حیدریان با بیان اینکه برنامه‌های منابع طبیعی استان در حوزه مبارزه با بیابان‌زایی متمرکز بر کانون‌های بحرانی است، تصریح‌کرد: اثرگذارترین برنامه ما برای مقابله با بیابان‌زایی کاشت نهال و به خصوص درخت‌هایی نظیر تاغ در مناطق در خطر فرسایش بادی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه‌داد: یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های بیابان‌زدایی استان، پروژه نهال کاری، مراقبت و آبیاری است چرا که میزان بارندگی در مناطق بیابانی به شدت کم بوده و دارای پراکنش نامناسبی است.

وی به مشکلات ناشی از پراکنش نامناسب بارندگی در استان پرداخت و افزود: این امر باعث شده که به جز در مواقع ترسالی، پروژه‌های بذرپاشی و بذرکاری چندان توفیقی به همراه نداشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، به تاغزارهای دست کاشت در چند دهه گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 100 هزار هکتار از مناطق متاثر از فرسایش‌های بادی استان تاغ‌کاری شده که البته نزدیک به 60 هزار هکتار آن در مناطق بحرانی است و بدیهی است که این رقم در مقابل حجم بالای مناطق بحرانی استان (470هزار هکتار )، رقم بسیار کمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha