• دوشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94040100330

پایان‌نامه‌های 490 موسسه در ایرانداک ثبت می‌شود

پایان‌نامه‌های 490 موسسه در ایرانداک ثبت می‌شود

امکان ثبت پایان‌نامه برای 490 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در وبگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) فراهم شده است.

امکان ثبت پایان‌نامه برای 490 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در وبگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) فراهم شده است.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، از بهمن ماه سال 1387 کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از 217 هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده که از این میان نزدیک به 176 هزار پایان‌نامه به تائید دانشگاه رسیده است.

بر اساس گزارش گروه ارتباطات و فراهم‌آوری ایرانداک، تاکنون بیش از 194 هزار پیشنهاده نیز در این پایگاه ثبت شده که بیش از 60 هزار پیشنهاده توسط دانشگاه‌ها تائید شده است.

در این میان، 162 هزار و 955 پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 12 هزار و 912 پایان‌نامه در مقطع دکتری بوده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین پایان‌نامه ‌های ثبت شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با 72 هزار و 970 رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی با 37 هزار و 50 رکورد، گروه علوم پایه با 36 هزار و 519 رکورد، گروه کشاورزی با 18 هزار و 976 رکورد، گروه هنر با 6 هزار و 429 رکورد و گروه علوم پزشکی با سه هزار و 924 رکورد قرار دارند.

افزون بر دانشگاه‌ها و موسسات وزارت علوم، تاکنون بیش از 33 دانشگاه علوم پزشکی نیز اقدام به ثبت پایان‌نامه‌های خود در پایگاه ایرانداک کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha