• چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94040301875
  • خبرنگار : 71191

تغییر رویه موزه‌ها یک هفته پس از آغاز ماه رمضان

تغییر رویه موزه‌ها یک هفته پس از آغاز ماه رمضان

موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت ماه مبارک رمضان، یک ساعت زودتر از روال عادی تعطیل می‌شود.

موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت ماه مبارک رمضان، یک ساعت زودتر از روال عادی تعطیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا کارگر»، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی با اعلام این خبر گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی سطح کشور که تحت پوشش سازمان میراث فرهنگیو گردشگری فعالیت می‌کنند، در ایام ماه مبارک رمضان یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

وی ادامه داد: موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی که پیش از این تا ساعت 19 میزبان بازدیدکنندگان بودند، در ایام ماه مبارک رمضان تا ساعت 18 فعالیت دارند.

کارگر با اشاره به اینکه ابلاغیه طرح کاهش یک ساعته فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی به همه‌ی واحدهای تحت پوشش ارسال شده است، اظهار کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی به روال سابق برمی‌گردد و این واحدها از ساعت 9 صبح تا 19 میزبان علاقمندان است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که 28خرداد، کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، اعلام کرده بود؛ امسال تهمیداتی برای تغییر زمان بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی زیرنظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته نشده است و همان‌طور که ساعت کار کارمندان تغییر نمی‌کند، موز‌ه‌ها نیز از این اصل برخوردارند.

وی در آن زمان با تاکید بر این‌ که قیمت ورودی موزه‌ها نیز در ایام ماه رمضان نسبت به گذشته تفاوتی نمی‌کند، افزود: اداره کل موزه‌ها باید یک‌سری موزه‌ها و بناهای تاریخی را برای شب‌های ماه مبارک رمضان باز نگه‌ دارد، اما هنوز هیچ برنامه‌ریزی برای این اقدام صورت نگرفته است و البته به نظر می‌رسد که تا پایان این ماه مبارک نیز آن را در دستور کاری نداریم.

اما در بخشنامه‌ی جدید اعلام شده است که برخلاف صحبت‌های قبلی مدیرکل اداره موزه‌ها، که باید این فضاها زمان بیشتری در ماه مبارک رمضان برای حضور باز باشد تا مورد استفاده آن‌ها قرار گیرد، حتی یک ساعت نیز از ساعت کاری موزه‌ها کسر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha