• سه‌شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94040904952

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا به ایسنا خبر داد

اعلام گزارش تخلف مجموعه‌ای از دستگاه‌ها در قاچاق میوه

اعلام گزارش تخلف مجموعه‌ای از دستگاه‌ها در قاچاق میوه

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واردات میوه‌ با وجود ممنوعیت را به دلیل تخلف و تخطی مجموعه‌ای از دستگاه‌ها عنوان و اعلام کرد: گزارشات مربوطه در حال جمع آوری است و تا چند روز آینده منتشر می‌شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واردات میوه‌ با وجود ممنوعیت را به دلیل تخلف و تخطی مجموعه‌ای از دستگاه‌ها عنوان و اعلام کرد: گزارشات مربوطه در حال جمع آوری است و تا چند روز آینده منتشر می‌شود.

حبیب‌الله حقیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ورود میوه‌های قاچاق از طریق مرزها و توسط افرادی به اصطلاح پیله‌ور صورت می‌گیرد ولی موضوع مهم این است که این افراد، پیله‌ور واقعی نیستند بلکه با سوءاستفاده از این عنوان و بدون رعایت قوانین و ضوابط مربوطه در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به اسم پیله‌وری به کام دیگری!

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه قاچاق به اسم پیله‌ور ولی به کام دیگری انجام می‌شود، گفت: در رابطه با این موضوع می‌توان گفت که تخلف و تخطی مجموعه ای از دستگاه‌ها به این امر دامن می‌زند و گزارشات مرتبط در حال جمع‌آوری است و به زودی اعلام می‌شود.

حقیقی درعین حال بیان کرد: روی پیله‌وری حداقل نظارت و کنترل قانونی لازم صورت می گیرد ولی پیله‌وری فقط در حد عنوان باقی مانده بدون اینکه حداقل قوانین و ضوابط مربوط به آن رعایت شود.

به گزارش ایسنا، به رغم هشدار مسئولان وزارت کشاورزی نسبت به مصرف میوه‌های خارجی که واردات‌شان ممنوع است و به صورت قاچاق وارد می‌شوند، بازار میوه و تره‌بار پایتخت مملو از میوه‌هایی است با شکل‌ها و قیمت‌های عجیب و غریب که به گفته رییس سازمان حفظ نباتات وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به استانداران مناطق مرزی کشور، خواستار جلوگیری از واردات هرگونه میوه و محصول کشاورزی شده است.

وی اظهار امیدواری کرده با توجه به جلسات متعددی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شده، دیگر شاهد واردات غیرقانونی میوه به کشور نباشیم.

به گفته باغستانی میبدی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت جدی باید پیگیر این مساله باشد و از ورود هرگونه محموله مرتبط با محصولات کشاورزی به کشور جلوگیری کند، چراکه اگر این محصولات از طریقی غیر از گمرک به کشور وارد شوند، قرنطینه‌ای در آنجا نیست و سلامت آن میوه نیز مورد ابهام است و می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha