• سه‌شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 94040905345
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان مطرح کرد

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس همدان منوط به ارائه مدرک تحصیلی والدین

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس همدان منوط به ارائه مدرک تحصیلی والدین

ایسنا/همدان معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از ایجاد محدودیت اجتماعی برای افرادی که سواد ندارند از سال 95 خبر داد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از ایجاد محدودیت اجتماعی برای افرادی که سواد ندارند از سال 95 خبر داد.

عباس احمدی‌مقیم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات انجام شده قرار است افرادی که اقدام به فراگیری سواد نکنند و در این امر تعلل داشته باشند از سال 95 محدودیت اجتماعی برایشان ایجاد شود.

وی افزود: از جمله محدودیت‌های اجتماعی مورد نظر عدم تمدید گواهینامه رانندگی، عدم تمدید پروانه کسب و سایر مصادیق است تا خانواده‌ها از این طریق به سمت آموزش سوق داده شوند.

احمدی‌مقیم تصریح کرد: این طرح با هدف انسداد مبادی بیسوادی انجام ‌می‌شود و گروه سنی 10 تا 49 سال گروه هدف مجموعه نهضت سوادآموزی است.

وی خاطرنشان کرد: امسال طرحی هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اجرایی شده، مبنی بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان منوط به ارائه هر نوع مدرک تحصیلی والدین باشد تا از این طریق والدین دانش‌آموزان به فراگیری و علم‌آموزی بپردازند.

احمدی‌مقیم یادآور شد: البته هیچ مدرسه‌ای حق ندارد از ثبت‌نام دانش‌آموزانی که والدین بی‌سواد دارند جلوگیری کند چرا که این طرح با هدف اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی اجرا می‌شود تا در سال 95 هیچ خانواده‌ای به علت بیسواد بودن با محدودیت اجتماعی مواجه نشود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به بیماران آموزش می‌دهند، به ازای هر نفر آموزش در مناطق شهری 600 هزار تومان، در مناطق روستایی 720 هزار تومان حق آموزش دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای تشویق افراد به امر آموزش به صورت تشویقی در مناطق روستایی 140 هزار تومان در مناطق روستایی 120 هزار تومان پول داده می‌شود.

احمدی‌مقیم گفت: افراد بین گروه سنی 10 تا 49 سال گروه هدف ما برای امر سوادآموزی هستند و این افراد تا ششم ابتدایی می‌توانند تحت پوشش نهضت سوادآموزی آموزش ببینند و در صورت تمایل بعد از آن می‌توانند در دوره بزرگسالان آموزش ببینند و ادامه تحصیل دهند.

وی تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند به عنوان مربی به فردی آموزش دهند، می‌توانند تجهیزات و امکانات آموزشی را به صورت رایگان در اختیار گرفته و به امر آموزش بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha